اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده پرستاری مشهد:

طرح پایش سلامت ایرانیان تا 19 اردیبهشت ادامه دارد

رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح ملی پایش سلامت ایرانیان بالای 30 سال که به صورت رایگان انجام می‌شود تا 19 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

طرح پایش سلامت ایرانیان تا 19 اردیبهشت ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس حیدری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی روسای دانشکده‌های علوم پزشکی مشهد در سالن کنفرانس دانشگاه اظهار کرد: دانشکده پرستاری و مامایی مشهد با داشتن بیش از یک‌هزار دانشجو بعد از دانشکده پزشکی بزرگ‌ترین دانشکده مشهد است که 22 درصد از دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: ویژه‌برنامه‌هایی که در هفته آموزش از سوی این دانشکده برگزار شده شامل برگزاری نمایشگاه دستاوردهای گروه‌ها، برگزاری جلسات بررسی و پرسش و پاسخ و همچنین بازدید از اعضای هیئت‌علمی پیشکسوت و تقدیر و تشکر از آنان است.

حیدری بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که با همکاری سازمان نظام پرستاری به صورت ملی در کل کشور همزمان با این هفته برگزار می‌شود طرح ملی پایش سلامت ایرانیان بالای 30 سال است که در این مرحله شاخصه‌های فشار خون، قد، وزن و BMI‌ افراد سنجیده و در سیستم سلامت الکترونیکی فرد ثبت می‌شود.

رئیس دانشکده پرستاری و مامائی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: این طرح از چهاردهم تا نوزدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در سطح ملی و به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام شهروندان با دردست داشتن کارت ملی و یک شماره تلفن می‌توانند در این طرح شرکت کنند، در مشهد علاوه بر تمام مراکز بهداشت در 65 پایگاه دیگر این خدمات انجام می‌شود.

حیدری ادامه داد: حدود 15 چادر با همکاری سازمان هلال احمر خراسان‌رضوی در میادین اصلی شهر مستقر هستند و 50 پایگاه دیگر در ادارات منتخب مشهد به ارائه خدمات می‌پردازند.

رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این پایگاه‌ها در مناطق 13گانه شهرداری، پایانه مسافربری، فرودگاه، راه‌آهن، اداره پست، ثبت‌احوال، مخابرات، شرکت آب و فاضلاب، آموزش و پرورش، تامین‌اجتماعی و کمیته امداد مستقر هستند.

وی با تاکید براینکه اطلاعات سلامت افراد پس از پایش وارد پرونده الکترونیکی سلامت آنها می‌شود، اظهار کرد: این طرح در سال‌های آینده نیز ادامه دارد و حتی افراد می‌توانند پس از پایان این طرح به مراکز بهداشت مراجعه و نسبت به انجام آن اقدام کنند.

حیدری ادامه داد: مقرر شده بود از سوی معاون رئیس‌جمهور اعتبار این طرح تامین شود اما هنوز اعتباری اختصاص داده نشده است و تمام هزینه‌ها توسط ارگان‌های اجرایی پرداخت شده است.

انتهای پیام/70018/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول