اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار البرز:

کمیته‌های سلامت در استان البرز تشکیل شد

معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استاندار البرز از تشکیل کمیته‌های سلامت در استان البرز خبر داد.

کمیته‌های سلامت در استان البرز تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ناصر رجبی ظهر امروز در اولین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان البرز اظهار داشت: در این راستا اولویت‌ها و مصوبات قابل پیگیری سلامت و امنیت غذایی استان البرز در سال‌جاری در چهار کمیته تخصصی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای مصوبات قابل پیگیری این کارگروه باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای اجرایی شدن مصوبات این کارگروه‌ها انجام شود.

این مسئول مصوبات این کارگروه‌ها را شامل کنترل آبیاری سبزیجات با فاضلاب خام، ساماندهی روز بازارها، شبکه‌های آب شرب غیر تحت پوشش، تجهیز اتاق ایزوله بیمارستان‌ها عنوان کرد و افزود: تأمین تجهیزات مورد نیاز مدیریت بحران، تجهیز آزمایشگاه کنترل آب و فاضلاب، ساماندهی فاضلاب بیمارستان‌ها، بررسی وضعیت آرامستان‌های محدوده شهرها، ساماندهی پرونده‌های قضایی- بهداشتی، ممنوعیت تبلیغات کالای آسیب‌رسان به سلامت، اتلاف سگ‌های ولگرد از دیگر مصوبات این کارگروه است که باید در چهار کمیته تخصصی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

رجبی خاطرنشان کرد: در این راستا این کمیته‌ها نیز شامل کمیته سلامت آب، دام و محیط روستایی، محیط شهری و حقوقی است که باید با توجه به شرح وظایف و خدمات مرتبط خود در هر یک از این حوزه‌ها ورود کرده و ظرف یک هفته نسبت به تشکیل این کمیته‌ها اقدام کنند.

این مسئول تصریح کرد: پس از تشکیل این کمیته‌ها، مسئولان هر کمیته باید ظرف یک ماه آینده دستورالعمل مورد نظر خود ر به صورت کتبی به دبیرخانه کارگروه ارسال کنند.

رجبی در ادامه سخنان خود بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب جهت اجرای به موقع جلسات و برنامه‌ریزی برای تحقق هر چه بهتر اهداف بهداشتی در سطح استان تأکید کرد.

*آبرسانی‌های خصوصی به دستگاه‌های متولی تحویل داده شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در ادامه این جلسه با تأکید بر اینکه آبرسانی‌های خصوصی نسبت به واگذاری آبفای خود به دستگاه‌های متولی اقدام کنند، گفت: عدم تحویل آبرسانی روستایی نکته قابل تاملی است که طی سال‌های گذشته به دفعات تکرار شده اما اقدام قابل توجهی از سوی دستگاه‌های متولی صورت نگرفته است.

وی افزود: برای تعیین تکلیف این موضوع باید هر چه سریع‌تر نسبت به تحویل تاسیسات آب شرکت‌های خصوصی به شرکت آب و فاضلاب اقدام شود.

به گفته رجبی موضوعات مرتبط با این کارگروه از جمله کنترل آبیاری سبزیجات با فاضلاب، شبکه آب شرب غیر تحت پوشش، اتلاف سگ‌های ولگرد، جمع‌آوری زباله و نحوه امحای آن از دیگر موضوعات مهمی است که باید در کمیته‌های تخصصی برای آن‌ها چاره‌جویی شود.

انتهای پیام/2302/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول