اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ متکی در جمع مردم صومعه‌سرا:

اختلاف سلیقه‌های انتخاباتی نباید موجب انحراف فکری شود

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: اختلاف سلیقه‌های انتخاباتی جزئی از مردم‌سالاری است و نباید موجب انحراف فکری برخی افراد و گروه‌ها شود.

اختلاف سلیقه‌های انتخاباتی نباید موجب انحراف فکری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، منوچهر متکی پس از نماز مغرب و عشا در مسجد «ولی عصر (عج)» این شهرستان با اشاره به ثمرات و پیامدهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل ایجاد حاکمیت ملت بر سرنوشت کشورشان بود.

وی با بیان اینکه ملت ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در جدال برای اخذ حق مردم‌سالاری خود بود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی این حق بزرگ و ارزشمند را به ملت هدیه کرد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، کاپیتولاسیون را اوج تحقیر ملت و حکومت ایران در دوران رژیم گذشته دانست و ادامه داد: قرارداد کاپیتولاسیون علاوه بر حق ملت ایران حق حکومت و شاه را هم نقض می‌کرد.

وی اضافه کرد: کاپیتولاسیون اختیار ملت و حکومت را گرفته و وضعیت تحقیرآمیزی را بر قوانین داخلی کشور تحمیل می‌کرد.

متکی درباره برپایی جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی، اذعان کرد: این جشن‌ها موقعی برگزار می‌شد که وضعیت توزیع کمترین امکانات رفاهی در کشور بسیار اسف‌بار بود.

وی با تصریح بر اینکه در دوران پیش از انقلاب اسلامی کشور در اوج وابستگی بود، یادآور شد: حتی جوامع غربی اجازه ابداع و اختراع را نیز از جوانان کشور سلب کرده بودند.

وزیر سابق امور خارجه کشور، به نبود حق مردم‌سالاری، آزاد اندیشی و تصمیم‌گیری ملت در صحنه‌های سیاسی مهم اشاره کرد و گفت: مردم در رژیم گذشته حق شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را نداشتند و تنها تسلیم رأی بیگانه و مقام‌های داخلی بودند.

وی با بیان اینکه ایران در دوران پیش از انقلاب اسلامی باتلاق متعفن وابستگی را بزک می‌کشید، افزود: امام خمینی (ره) با تشکیل انقلاب اسلامی وابستگی ایران از غرب را به‌هم زد.

متکی خاطرنشان کرد: دعوای ملت در دوران انقلاب بر سر این مهم بود که مردم خواهان تعیین سرنوشت، توسعه و پیشرفت کشورشان به دست خود بودند.

وی به اظهارات غلط برخی افراد درباره نبود مردم‌سالاری در ایران اشاره کرد و متذکر شد: اختلاف سلیقه‌های انتخاباتی جزئی از مردم‌سالاری است و نباید این امر موجب انحراف فکری برخی افراد و گروه‌ها شود.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با برشمردن ضرورت و اهمیت مشارکت‌های مردمی در صحنه‌های حساس سیاسی کشور، تاکید کرد: هرگز دولت‌ها در ایران نتایج انتخابات را رقم نمی‌زنند و میزان همواره رأی ملت است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی توسط مقام معظم رهبری، عنوان کرد: حماسه و لفظ آن زمانی به کار می‌رود که کشور در شرایط خاص یا بر سر فتنه با موانعی سخت قرار گرفته باشد.

متکی اضافه کرد: ایران در چنین شرایط سختی قرار گرفته و نیازمند مشارکت همگانی برای نابودی و برطرف شدن مشکل است.

وی، همدلی و همکاری ملت در دوران هشت سال جنگ تحمیلی را یکی از حماسه‌های سیاسی ملت دانست و خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی دشمنان تصور می‌کردند که در این جنگ ایران یا سقوط می‌کند و یا وابسته به بیگانگان می‌شود.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، پیروزی در جنگ تحمیلی را نتیجه یک حماسه سیاسی ملت برشمرد و تصریح کرد: ملت خواست و اجازه نداد که حتی یک وجب از خاک کشور به دست بیگانه بیفتد.

انتهای پیام/84003/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول