اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خوزستان عنوان کرد

قانون حاکم بر بررسی صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی / ملاحظات سیاسی وجود ندارد

دبیر هیئت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی خوزستان گفت: هیئت نظارت انتخابات شورای اسلامی خوزستان در بررسی صلاحیت داوطلبان، قانون را فصل خطاب خود قرار می‌دهد و هیچگونه اعمال فشار و ملاحظات سیاسی وجود ندارد.

قانون حاکم بر بررسی صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی / ملاحظات سیاسی وجود ندارد

محمد خانچی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها با جدیت و دقت ویژه در حال انجام است و هیئت‌های نظارت تمام تلاش خود را به‌کار برده‌اند تا در این خصوص حقی از داوطلبان ضایع نشود.

وی ادامه داد: هیئت‌های اجرایی با استناد به نتایج استعلام‌های انجام گرفته از چهار نهاد امنیتی قوه قضائیه، ثبت احوال، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات، نسبت به بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدام می‌‌کنند.

دبیر هیئت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه جواب استعلام‌های چهارگانه به هیئت اجرایی تحویل داده شده است، بیان کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌ها در هیئت‌های اجرایی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: این هیئت‌ها باید تا 17 اردیبهشت ماه سال جاری نتایج بررسی‌های خود را به هیئت‌های نظارت اعلام کنند تا پس از آن هیئت‌های نظارت بررسی صلاحیت‌ها داوطلبان را آغاز کنند.

تایید یا رد نهایی صلاحیت کاندیدا، 28 اردیبهشت

خانچی با بیان اینکه اگر فردی در هیئت اجرایی تایید یا رد شوند به منزله تایید و یا رد نهایی نیست، تصریح کرد: این هیئت نظارت مجلس است که باید نظر نهایی را در خصوص صلاحیت و یا عدم صلاحیت کاندیدا‌ها بدهد و در 28 اردیبهشت ماه تایید یا رد نهایی نامزدهای محترم به آنان ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: ملاک بررسی دقیقا استعلام‌های چهارگانه‌ای است که از نهادهای امنیتی انجام می‌شود و هیچگونه رابطه و نظر شخصی در اعلام صلاحیت یا عدم صلاحیت داوطلبان تاثیرگذار نیست.

دبیر هیئت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی خوزستان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص لزوم دقت در بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها گفت: هیئت نظارت با دقت و کمک مردم، تمام همت خود را برای تحقق این امر قرار خواهد داد.

وی افزود: این هیئت در بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها قانون را فصل خطاب قرار می‌دهد و هرگونه اعمال فشار و ملاحظات سیاسی را در این امر رد می‌کند.

حضور نخبگان، روحانیون و تشکل‌های دانشجویی در انتخابات

خانچی تصریح کرد: با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تحت شعاع قرار نگرفتن انتخابات شورا‌ها با ریاست جمهوری از روحانیون، نخبگان و تشکل‌های دانشجویی انتظار می‌رود نسبت به تبیین جایگاه و نقش شورا‌ها در پیشبرد توسعه شهر و روستا برای مردم اقدام کنند.

وی در پایان با ابراز امیدواری از حضور پرنشاط مردم در انتخابات شوراهای اسلامی گفت: رسانه‌ها فارغ از بیان مصادیق با جدیت به بیان خصوصیات نمایندگان اصلح پرداخته تا به فضل خدای متعال و عنایت حضرت ولیعصر(عج) شاهد تشکیل شوراهای اسلامی خدمتگزار در استان باشیم.

انتهای پیام/72011/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول