اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متکی در جمع خبرنگاران گیلان:

خروجی ائتلاف پنج‌گانه یک کاندیدا است/درباره عزلم بعد از 24 خرداد صحبت می‌کنم

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه تعدد کاندیداهای اصولگرا به ضرر این مجموعه است، گفت: خروجی ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان یک کاندیدا است.

خروجی ائتلاف پنج‌گانه یک کاندیدا است/درباره عزلم بعد از 24 خرداد صحبت می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منوچهر متکی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران گیلانی با گرامیداشت سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اظهار کرد: سال حماسه سیاسی فرصت مغتنمی برای تداوم حضور خردمندانه و هوشمندانه ملت ایران در صحنه سرنوشت‌ساز انتخابات است.

وی با بیان اینکه انتخابات 24 خرداد 92 دسیسه‌های دشمن را خنثی می‌کند، افزود: آمریکای‌ها با 34 سال تحریم علیه ملت ایران به جایی نرسیده‌اند و این مسئله نتیجه مقاومت ملت ایران در برابر فشارها و  تحریم‌هاست.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه تعدد کاندیداها از یک جریان سیاسی در نهایت موجب ضرر رسیدن به تمام کاندیداهای اصولگرا است، تصریح کرد: اصولگرایان در قالب دو ائتلاف سه و پنج نفره وارد عرصه انتخابات شده‌اند که تیم پنج نفره قبل از اتمام مهلت ثبت‌نام کاندیدای خود را به یک نفر کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به ثبت‌نام یک نفر از ائتلاف پنج‌گانه در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، اذعان کرد: خروجی ائتلاف پنج ‌نفره طبق مقبولیت و رأی‌آوری و از طریق نظرسنجی مشخص می‌شود.

*انتقاد به صدا و سیما وارد است

متکی با بیان اینکه در سال حماسه سیاسی باید برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کرد، گفت: انتقاد به صدا و سیما در حوزه حماسه سیاسی وارد است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه یک‌ ماه و چند روز به انتخابات باقی مانده است برنامه جامعی در رسانه ملی برای حماسه سیاسی پرداخته نمی‌شود.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان تصریح کرد: سفر چهره ‌های سیاسی در این مقطع می‌تواند به خلق حماسه سیاسی کمک کند.

*منعی برای برقراری ارتباط با کشورها نداریم

وی با تأکید بر ایستادگی بر اصل انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن و توسعه روابط با کشورها در جایگاه والای در قانون اساسی و سند چشم‌انداز کشورمان، افزود: دستگاه دیپلماسی موظف است با فعال‌ترین دیپلماسی برای تحقق قانون اساسی، سند چشم‌انداز و برنامه پنجم تلاش کند.

متکی اضافه کرد: ایران تنها با رژیم نامشروع صهیونیسم نمی‌تواند رابطه‌ای داشته باشد و دلیل آن در ماهیت و نامشروع بودن این رژیم جعلی است.

وی تصریح کرد: با دیگر کشورها منعی برای برقراری ارتباط نداریم مگر کشوری که در شرایط قطع ارتباط باشد.

*اوباما پاسخ نامه به رهبری را دریافت کرده است/پس از 24 خرداد درباره عزلم صحبت می‌کنم

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، با بیان اینکه اوباما با شعار تغییر روی کار آمد اما تغییری در دولتش ایجاد نشد، گفت: اوباما دو نامه به رهبری نوشت که پاسخ یکی از آنها را دریافت کرد.

وی اذعان کرد: اگر اوباما در دوره دوم مسئولیتش نشان دهد که سیاست‌هایش در قبال ایران تغییر کرده است در صورت صلاحدید نظام و رهبری می‌تواند از ارتباط و مذاکره با ایران بهره‌مند شود.

متکی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره نحوه عزلش از وزارت خارجه عنوان کرد: پس از انتخابات 24 خرداد و زمانی که بنده و احمدی‌نژاد دو شهروند عادی هستیم در این باره صحبت می‌کنم.

وی با اشاره به دلیل سکوتش، افزود: دلیل این مسئله غیرشخصی بوده و درکی است که از تشخیص بزرگان دارم و صلاح آنها مورد توجه بنده بوده است.

*اجرای هدفمندی یارانه‌ها شجاعت دولت دهم بود

عضو ائتلاف پنج ‌نفره اصولگرایان با بیان اینکه آزادسازی قیمت‌ها در هدفمندی یارانه‌ها طبق قانون باید در پنج سال و به تدریج اجرای می‌شد، خاطرنشان کرد: اجرای هدفمندی یارانه‌ها شجاعت دولت دهم بود و تمام تورمی که به وجود آمده است از هدفمندی یارانه‌ها نیست.

وی با بیان اینکه 71 هزار میلیارد تومان تا کنون در دو سال گذشته به مردم پول داده شده است، یادآور شد: پول نقد یارانه‌ها عرضه و تقاضا را افزایش داده است که اگر به این نسبت به تولید توجه نکنیم موجب افزایش تورم می‌شود.

متکی با تصریح بر اینکه روند کنونی یارانه‌ها باید ادامه یابد، اذعان کرد: هدفمندی یارانه‌ها مانند ساختمان نیمه تمامی است که باید ساخت آن به پایان رسد.

انتهای پیام/84001/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول