اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل:

بارندگی‌ها 48 درصد کاهش داشته است

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از کاهش 48 درصدی بارندگی‌ها در استان اردبیل در سال زراعی جاری خبر داد.

بارندگی‌ها 48 درصد کاهش داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهمن کمانگر عصر امروز در جریان بازدید از تأسیسات هواشناسی شهرستان نیر اظهار داشت: این کاهش البته نسبت به دوره 10 ساله حدود 25 درصد است که با بارندگی‌های اخیر و همچنین بارش‌های روزهای آینده امیدواریم خطر خشکسالی به صورت کامل مرتفع شود.

وی با بیان اینکه تمام شهرهای استان اردبیل در یک برنامه دو ساله به امکانات و تجهیزات مدرن هواشناسی مجهز می‌شود، تصریح کرد: ‌در شهرهای دارای ظرفیت کشاورزی اعم از زراعی و باغی اولویت بر نصب دستگاه‌های پیش‌بینی دقیق هواشناسی، بارش تگرگ و بروز برخی از پدیده‌های جوی است که امیدواریم موفق به اجرای آن باشیم.

کمانگر همچنین از خرید و راه‌اندازی دستگاه ناوبری کت دو برای فرودگاه اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: این دستگاه با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون تومان خریداری شده و به زودی در فرودگاه اردبیل نصب می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: با نصب آن تا هفته دولت و راه‌اندازی این سیستم، به نظر می‌رسد کاهش لغو پروازها را شاهد باشیم چراکه اطلاعات هواشناسی بر روی باند اعم از سمت و سرعت باد به صورت دقیق اندازه‌گیری می‌شود.

وی بیان کرد: البته این اطلاعات به هواشناسی و برج مراقبت انتقال داده می‌شود تا هرچه سریع‌تر نسبت به پیش‌بینی نشست و برخاست هواپیماها اقدام ایمنی را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل هواشناسی استان در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه با تجهیز هواشناسی استان به دستگاه‌های جدید به ویژه 10 دستگاه سینویتیک اصلی و فرعی و همچنین چهار ایستگاه خودکار جاده‌ای، دو ایستگاه هواشناسی کشاورزی و 47 ایستگاه باران‌سنجی امیدواریم اطلاعات هواشناسی ما دقیق در اختیار مردم و به ویژه کشاورزان و زارعان قرار گیرد.

کمانگر گفت:‌ امروز دیگر در عرصه جهانی و بین‌المللی اطلاع‌رسانی و پیشگویی‌های هواشناسی با کمترین خطا و انحراف همراه است و در کشور ما نیز با خرید و نصب این دستگاه‌ها این وضعیت رو به بهبود است.

در این بازدید فرماندار شهرستان نیر در سخنانی افزود: اطلاع دقیق از وضعیت آب و هوایی سبب می‌شود تا جلوی هرگونه حوادث احتمالی طبیعی گرفته شود.

میر فخرالدین زاهد، ضرورت نصب تابلوهای دیجیتالی هواشناسی را در شهر نیر ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه نیر در منطقه گذری برای استان‌های شمال‌غرب قرار دارد، ضروری به نظر می‌رسد تا اطلاعات دقیق هواشناسی زمینه خدمات‌رسانی مطلوب‌تر را به مسافران و گردشگران فراهم آورد.

انتهای پیام/62003/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول