اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد

تشدید بارندگی‎ و کاهش نسبی دما در گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس گزارش هواشناسی استان و کشور با ورود سامانه ناپایدار به سواحل شمالی، بارندگی‌های کنونی در استان تشدید خواهد شد.

تشدید بارندگی‎ و کاهش نسبی دما در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: این وضعیت ناپایدار جوی تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد یافت و سپس این سامانه به تدریج از استان خارج خواهد شد.

کاهش 5 درجه‌ای دما طی دو روز آینده در گلستان

وی خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات دریافتی، هوای استان از فردا یک‎شنبه بین چهار تا پنج درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اضافه کرد: طی روزهای یاد شده دمای استان با حفظ روند کاهش دما با شرایط خنک‎تری مواجه خواهد شد.

تداوم تغییرات جوی در گلستان تا اوایل هفته آینده

سمیعی با اشاره به وضعیت آب و هوای استان طی روزهای بعد افزود: در روزهای سه‎شنبه و چهارشنبه هوای استان شرایط صاف و نیمه‌ابری توام با افزایش دمای مقطعی را تجربه خواهند کرد.

وی یادآور شد: از پنج‌شنبه هفته جاری با ورود سامانه ناپایدار، هوای استان به سمت ابرناکی و بارندگی‌های پراکنده تغییر خواهد کرد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به تغییرات جوی در فصل بهار ادامه داد: در فصل بهار به سبب تغییرات پی در پی در سامانه‌های جوّی، پیش‌بینی‌های در برخی مواقع دچار خطا خواهند شد.

شرایط پیش‌بینی در بهار با خطای بیشتری همراه است

سمیعی با اشاره به تنوع آب و هوایی استان در فصل بهار اضافه کرد: این وضعیت به طور طبیعی هر ساله نه تنها در گلستان؛ بلکه در اکثر استان‌های شمالی اتفاق می‌افتد و شرایط جوی دائماً تغییر پیدا می‌کند.

وی اذعان داشت: به دلیل این شرایط ناپایدار و تغییرات مداوم جوی در برخی اوقات ممکن است پیش‌بینی‌های هواشناسی طی فصل بهار نتایج متفاوتی داشته باشد.

سمیعی با اشاره به تهدیدات جوی در سال‌جاری ادامه داد: مهمترین معضل جوی در استان، علاوه بر باران‌های رگباری، موضوع خشکسالی است که دائماً استان را تهدید می‌کند.

انتظار سال آرام جوی نسبت به سال گذشته

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تأکید کرد:‌ در سال گذشته مهمترین معضل جوّی، باران‌های رگباری و سیل‌ساز بود که از ابتدای فروردین تا پاییز سال گذشته استان را دچار مشکل ساخته بود.

سمعیی اظهار داشت: انتظار می‌رود با توجه به پیش‌بینی‌های جوّی، سال آرام‌تری را از نظر جوّی نسبت به سال گذشته تجربه کنیم.

وی تصریح کرد:‌ با وجود همه پیش‌بینی‌ها، حوادث مختلف استان را تهدید می‌کند و نباید لحظه‌ای از این تهدیدها غافل شد.

آماده‌باش اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان در مواجهه با حوادث احتمالی

سمیعی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی متذکر شد: در اخطاریه و اطلاعیه‌های ارسالی بر آمادگی تمامی دستگاه‌های عملیاتی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برای آمادگی لازم و مواجهه با حوادث احتمالی تأکید می‌شود.

وی تصریح کرد: هماهنگی و تعامل مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان جریان دارد و انتظار می‌رود با وجود این تعامل، مشکلی در این شرایط حادث نشود.

هوای گرگان هم‌اکنون ابری و دمای هوا نیز بین 10 تا 17 درجه سانتیگراد متغیر است.

انتهای پیام/2307/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول