اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در شیراز صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره «بهترین‌ها از دور‌ریختنی‌ها»

برای نخستین بار در شیراز، جشنواره «بهترین‌ها از دور‌ریختنی‌ها» برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره «بهترین‌ها از دور‌ریختنی‌ها»

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیر‌عامل سازمان زیبا‌سازی و تاسیسات شهرداری شیراز، بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین بار در شهر ما جشنواره‌ای با هدف بالا بردن فرهنگ شهروندی و استفاده بهینه از مواد بازیافتی با عنوان «بهترین‌ها از دور‌ریختنی‌ها» برگزار می‌شود.

علی‌اکبر حسینی ادامه داد: این جشنواره با همکاری شهرداری شیراز و سازمان‌های زیبا‌سازی و پسماند روز چهارشنبه 18 اردیبهشت ماه جاری ساعت 9 صبح در ضلع شرقی بوستان آزادی، جنب خیابان سمیه افتتاح می‌شود و تا بیستم همین ماه ساعت 17 ادامه دارد.

وی در تشریح برنامه‌های این جشنواره تصریح کرد: شهرداری شیراز، مجموعه‌ای از مواد بازیافتی مقاوم را جمع‌آوری کرده و مسابقه‌ای با موضوع ساخت نماد و المان در سه سطح حرفه‌ای، نیمه‌حرفه‌ای و شهروندی برگزار می‌کند.

حسینی اضافه کرد: ما همچنین میزبان مهمانانی از دیگر استان‌ها برای شرکت در مسابقه هستیم و در کنار آن داوران برجسته کشور به ارزیابی آثار می‌پردازند که در پایان در صورتی که حجم ساخته‌ شده، قابلیت لازم را داشته باشد، در سطح شهر و میدان‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

این مسئول با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، بیان داشت: از اهداف این جشنواره، ارتقای فرهنگ جداسازی مواد بازیافتی، آموزش قناعت در راستای بحث اقتصاد مقاومتی و بالا بردن سطح اخلاق شهروندی است.

مدیر‌عامل سازمان زیبا‌سازی و تاسیسات شهرداری شیراز ابراز امیدواری کرد که این جشنواره مورد استقبال شهروندان واقع شود و در افزایش انگیزه مسئولان برای برگزاری چنین جشنواره‌ای در سال‌های آینده با کیفیت بیشتر موثر باشد.

وی متذکر شد: در کنار مسابقه ساخت المان و نماد، کارگاه‌های نقاشی برای کودکان و آموزش استفاده از مواد بازیافتی تشکیل می‌شود و عموم شهروندان، با مراجعه به بوستان آزادی، می‌توانند در مسابقه و کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده و از بسته‌های فرهنگی بهره‌مند شوند.

حسینی در پایان اذعان داشت: همچنین شهروندان می‌توانند کاغذ‌های باطله خود را به غرفه‌های این جشنواره تحویل داده و در ازای آن، کتاب دریافت کنند.

انتهای پیام/‌2448/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول