اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بازیافت اصفهان مطرح کرد

بازیافت 50 درصدی کاغذ و مقوا در سال گذشته

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان گفت: در سال گذشته 50 درصد از مواد بازیافتی که شامل کاغذ و مقوا بود را بازیافت کردیم که با توجه به تحریم و بالا رفتن قیمت کاغذ در جلوگیری از خروج ارز تأثیر داشت.

بازیافت 50 درصدی کاغذ و مقوا در سال گذشته

تیمور باجول امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در اسفندماه سال گذشته 45 تن اقلام حجیم را به صورت رایگان از درب منازل همشهریان جمع‌آوری کردیم تا در معابر رهاسازی نشود.

وی ادامه داد: همچنین 57 هزار تن مواد بازیافتی در سطح مناطق 14گانه شهرداری اصفهان جمع‌آوری و از مبدأ جداسازی کردیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان گفت: در صورتی که می‌خواستیم زباله‌های شهری را دفن کنیم، 57 هزار متر مربع زمین اشغال و 57 میلیارد تومان هزینه حمل و نقل و جمع‌آوری و دفن پسماند می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: به کمک بازیافت در اصفهان توانستیم برای یک هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کنیم که سودآوری اقتصادی زیادی را به همراه آورده است.

باجول با بیان اینکه در روز 13 فروردین نیز 370 خودرو سازمان بازیافت در مناطق 14گانه شهرداری اصفهان مستقر بود، عنوان کرد: در ایام نوروز 25 هزار عدد کیسه زباله مخصوص خودرو در بین خودروهای مسافران نوروزی توزیع شد.

وی در پایان اضافه کرد: همچنین در روز 13 فروردین کیسه‌های زباله پسماند خشک و پسماند تر در بین مردم تقسیم شد و همشهریان سبزه‌های نوروز خود را به خودروهای سازمان بازیافت تحویل دادند.

انتهای پیام/2301/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول