اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و بازرسی صنعت و تجارت این استان خبر داد

عزم جدی برای جمع‌آوری واحدهای فروش مرغ زنده در کهگیلویه و بویراحمد

معاون نظارت و بازرسی صنعت و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از جمع‌آوری همه واحدهای مرغ زنده در این استان طی یک اقدام مرحله‌ای خبر داد.

عزم جدی برای جمع‌آوری واحدهای فروش مرغ زنده در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز با حضور نمایندگانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های مرتبط نشستی در خصوص جمع‌آوری مراکز فروش مرغ زنده و کشتار غیر بهداشتی برگزار شد.

قاسم شجاعی در این نشست اظهار کرد: با توجه به گسترد‌گی حوزه بهداشت در همه عرصه‌ها و اصناف، لزوم رعایت آن از طرف همه افراد و اقشار امری بدیهی است به نحوی که هرگونه قصور و کوتاهی در این زمینه، سلامت افراد جامعه را به مخاطره می‌اندازد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان، نظارت و برخورد قاطع با متصدیان مراکز فروش مرغ زنده را اقدامی مهم به منظور حفظ سلامت جامعه دانست و اظهار داشت: با هماهنگی‌ها و بررسی‌های کارشناسی شده و حمایت نهادهای مختلف اجرایی بستر مناسبی برای پاکسازی چهره شهر از موارد مخل بهداشت عمومی فراهم خواهد شد که امیدواریم با اجرای برنامه زمان‌بندی شده در آینده شاهد پیشرفت قابل قبولی در این زمینه باشیم.

وی اظهار کرد: نگاه ما به جمع‌آوری عرضه کنندگان مرغ زنده یک نگاه پروسه‌ای نیست و به این موضوع در قالب پروژه‌ای چند مرحله‌ای نگاه می‌کنیم.

شجاعی با اشاره به بیماری‌های قابل انتقال از طریق مرغ زنده اظهار داشت: شایع‌ترین بیماری آنفلوانزای مرغی است که یکی از بیماری‌های مشترک دام و انسان است و جزو بیماری‌های بسیار مهلک و خطرناک به شمار می‌رود و می‌تواند به مرگ انسان منجر شود.

وی افزود: فروشندگان مرغ زنده از هیچ واحد صنفی مجوز کسب ندارند، بنابراین کنترلی بر فعالیت آن‌ها صورت نمی‌گیرد و نحوه نادرست ذبح و پاک کردن مرغ با دستگاه‌های آلوده زمینه‌ساز بروز خطرات ناشی از عوامل غیربهداشتی بودن مکان عرضه مرغ زنده برای شهروندان است.

وی یکی از راهکارهای جلوگیری از فروش مرغ زنده را فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: باید محل‌های عرضه مرغ کشتار روز در همه مناطق زیاد شوند تا شهروندان بتوانند به سهولت به مرغ بهداشتی دسترسی پیدا کنند و رسانه‌ها نیز در این راه می‌توانند با اطلاع‌رسانی صحیح به اجرای موفق این طرح کمک کنند.

شجاعی همکاری شهروندان را در اجرای موفق این طرح ضامن به نتیجه رسیدن آن دانست و گفت: مشارکت فعال شهروندان فهیم در معرفی عرضه کنندگان و نخریدن مرغ زنده رمز موفقیت این طرح و دیگر طرح‌هایی است که برای رسیدن به یک شهر  در شأن مردم به شمار می‌رود.

وی از شهروندان خواست با توجیه ارزان بودن قیمت از خرید مرغ زنده و کشتار در محل عرضه به طور جدی خودداری کنند چرا که علاوه بر تهدید سلامت خود افراد، سلامت عمومی جامعه نیز به مخاطره افتاده و به لحاظ اقتصادی خرید مرغ زنده نیز چندان به صرفه نیست.

معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان گفت: صاحبان مراکز فروش مرغ زنده می‌توانند با مراجعه به مجامع امور صنفی نسبت به اخذ پروانه کسب عرضه مرغ کشتار روز با شرایط تخفیفی مناسب اقدام کنند.

انتهای پیام/82009/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول