اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از بازارهای شمال ایران گزارش می‌دهد

بازاری بدون دلال/ از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در جمعه بازار جویبار

بازار بدون دلال شمال ایران واقع در شهرستان جویبار در نوع خودش دیدنی است.

بازاری بدون دلال/ از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در جمعه بازار جویبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اسم بازار هفتگی برای همه آشنا هست و بازار‌های هفتگی در مازندران از استقبال بیشتری برخوردار است.

در بیشتر شهرهای مازندران بازار هفتگی به صورت محله به محله برگزار می‌شود و گردانندگان این بازار به خاطر نداشتن مکان ثابت فقط در حوزه بازار هفتگی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بازار‌های هفتگی مازندران با همکاری و هماهنگی شهرداری‌ها اداره می‌شود و گردانندگان بازار قبل از حضور در بازار هماهنگی‌ها را باید با شهرداری‌ها انجام دهند.

در مرکز استان مازندران در هر روز و در هر محله بازار هفتگی برپا می‌شود به طوریکه تعداد بازارهای رایج هفتگی در مرکز استان مازندران از انگشتان دست هم بیشتر است.

محصولاتی که در بازار‌های هفتگی مازندران ارائه می‌شود بیشتر تولید خانواده‌ها است که از تولید بدون واسطه در اختیار خریداران قرار می‌گیرد و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است.

برخی که به خاطر تازه‌ بودن محصولات رغبت بسیار زیادی دارند در این بازار حضور پیدا کنند و برخی هم علاقه‌مند هستند از محصولات بومی و محلی تازه استفاده کنند.

از بازارهای هفتگی که در مازندران بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد جمعه بازار شهر جویبار است که دارای قدمت بسیار طولانی است، این بازار نرسیده به میدان کشتی جویبار واقع شده است.

در این بازار محصولات تولیدی کشاورزان مستقیم در معرض فروش قرار می‌گیرد و به راحتی می‌شود گفت از جان مرغ تا شیر آدمیزاد در این بازار یافت می‌شود.

بیشتر گردانندگان بازار تولید کننده هستند و همه محصولات غذایی استان مازندران در این بازار یافت می‌شود.

جمعه بازار جویبار به خاطر قدمت بسیار طولانی که دارد مورد استقبال تولیدکنندگان و خریداران زیادی قرار می‌گیرد و تلاش‌های زیادی از جانب تولیدکنندگان برای حضور در این بازار انجام می‌شود.

 

 

 

برای اینکه در این بازار با شکم گرسنه از بازار خارج نشوید طبخ برخی از غذاهای سنتی نیز در برنامه گردانندگان بازار قرار دارد که در مورد بهداشتی و یا غیربهداشتی بودن آن مسئولان بهداشتی و دست‌اندارکارن باید توضیح و نظارت داشته باشند.

عکس و خبر از امیر علی رزاقی و جاوید عباسی

انتهای پیام/86004/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول