اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سمنان:

سمنان امسال 11 عضو اصلی شورای شهر خواهد داشت

فرماندار شهرستان سمنان گفت: با توجه به اینکه جمعیت شهر سمنان بیش از 100 هزار نفر اعلام شده است، سمنان امسال 11 عضو اصلی شورای شهر خواهد داشت.

سمنان امسال 11 عضو اصلی شورای شهر خواهد داشت

حسن سعدالدین امروز در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده‏های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان سمنان که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران در گلزار شهدای امامزاده یحیی(ع) سمنان به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن و مادر و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارها، استان سمنان با جمعیتی بیش از 600 هزار نفر دارای 19 شهر بوده که تنها دو شهر آن دارای 11 نفر عضو شورای شهر خواهند بود.

وی تصریح کرد: شهر‌های سمنان و شاهرود با جمعیت بالای 100 هزار نفر بر اساس آمارها مرکز آمار ایران، دارای 11 نفر عضو اصلی شوراهای اسلامی شهر خواهند بود و از این رو، مردم مرکز استان سمنان امسال باید در انتخابات به 11 نفر رأی دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در استان سمنان، 777 شعبه اخذ رأی در انتخابات خواهیم داشت که از این تعداد، 700 شعبه اخذ رأی به صورت ثابت و 77 شعبه سیار است.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا 24 خرداد ماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مشارکت بانوان انتخاباتی زیبا را رقم می‏زند / زنان همواره حماسه‏ساز بوده‏اند

فرماندار شهرستان سمنان گفت: تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی با مشارکت بانوان محقق خواهد شد و مشارکت بانوان، انتخاباتی زیبا را رقم می‏زند.

سعدالدین اظهار داشت: تجلیل از خانواده‏های معزز شهدا، تجدید میثاق با شهیدان و آرمان‏های امام راحل و ولایت فقیه است.

وی تصریح کرد: شهیدان، پرچم‏های همیشه در اهتزاز بر فراز قله‏های رفیع عزت، شرف، استقلال و ریشه‏های مستحکم این سرزمین الهی هستند.

فرماندار شهرستان سمنان با بیان اینکه خانواده‏های معظم شهدا و ایثارگران به عنوان الگوی جامعه نقش اساسی در ترغیب اقشار مختلف مردم در حضور حداکثری در انتخابات دارند، ادامه داد: بانوان باید به سهم خود شور و نشاط اجتماعی را در بین جامعه ایجاد کرده و یأس، ناامیدی و سرخوردگی را از خود و اطرافیان دور کنند.

سعدالدین اضافه کرد: این قشر باید برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند؛ چرا که دشمنان در حال حاضر هویت اسلامی و ایرانی ملت را هدف قرار دادند.

وی تصریح کرد: ملت بزرگ و با بصیرت ایران به ویژه بانوان با تبعیت از مقام معظم رهبری و توجه به مبانی اعتقادی و دینی موجبات استحکام و وحدت بیشتر در جامعه را فراهم کرده که مصداق آن را در شکل‏گیری حماسه سیاسی در 24 خرداد شاهد خواهیم بود.

فرماندار سمنان ادامه داد: امام خمینی (ره) احیاگر نقش اصلی بانوان در جامعه ایران بود و با پیروزی انقلاب اسلامی میدان و عرصه جدیدی برای بانوان ایجاد شد.

سعدالدین ادامه داد: بر اساس قانون اساسی، مشارکت بانوان در عرصه‏های مختلف از جمله مشارکت و فعالیت در انتخابات نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به بیانات امام راحل گفت: تجربه انقلاب و انتخابات نشانگر آن است که زنان نقش اساسی و به‏سزایی در اطلاع‏رسانی، برگزاری انتخابات و حضور در پای صندوق‏های رأی دارند و برای ترویج انتخابات، خانم‏ها در خانواده مثمر ثمر هستند؛ بنابر این نقش زنان در صدر نقش آحاد همه مردم است.

فرماندار شهرستان سمنان ادامه داد: با تلاش و حضور همه اقشار و به ویژه بانوان شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه در 24 خرداد خواهیم بود و دشمنان داخلی و خارجی را مأیوس خواهیم کرد.

انتهای پیام/2249/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول