اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر خوی:

حضور افراد بی‌تجربه عمر شورا را تلف می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر خوی گفت: حضور افراد بی‌تجربه در مدیریت شهری باعث اتلاف وقت شورا تا رسیدن به انسجام تصمیم‌گیری می‌شود.

حضور افراد بی‌تجربه عمر شورا را تلف می‌کند

غلامحسین قره‌محمدلو امروز در حاشیه مراسم انعقاد تفاهمنامه فرهنگی شیراز و خوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در شورای خوی افرادی باتجربه فرمانداری حضور دارند و به طور قطع حضور افراد دارای سابقه در مسئولیت اجرایی یا تقنینی فرایند اتخاذ تصمیمات پخته‌تر را تسریع می‌کند.

وی افزود: حضور افراد متخصص و باتجربه باعث می‌شود مصوبات عمیق‌تر شده و با قوانین جاری کشور تطبیق بیشتری داشته باشد.

رئیس کمیسیون امور حقوقی و املاک شورای خوی ادامه داد: حضور افراد کم‌تجربه باعث می‌شود که مدت زمان بسیاری از شورا برای کسب تجربه برخی اعضا هدر رود در حالی که حضور افراد با تجربه که در اجرا کار کرده‌اند و نتایج مصوبه را می‌دانند، عملکرد شورا را ارتقا می‌دهد.

قره‌محمدلو اضافه کرد: در حال حاضر شوراها به مرحله‌ای رسیده‌اند که از تجربه چند ساله خود استفاده کرده و جایگاه خود را ارتقا دهند.

وی تصریح کرد: در نخستین دور شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار بود که شوراها جایگاه فراتری در اداره امور شهری داشته باشند و حتی در مسائل اجتماعی و تامین امنیت محلات نیز صاحب رای باشند.

رئیس کمیسیون امور حقوقی و املاک شورای شهر خوی بیان داشت: در حال حاضر جایگاه شوراهای اسلامی به جای آن که شورای شهر باشند شورای شهرداری هستند.

این مسئول ابراز داشت: در این زمینه گاهی حتی قوانینی در کاهش اختیارات شوراها وضع شده اما اگر مطابق با اسناد بالادستی رفتار شده و شوراها نیز قابلیت خود را ارتقا دهند شوراهای شهر می‌توانند مدیریت واحد شهری را بر عهده گیرند.

قره‌محمدلو خاطرنشان کرد: هر قشر از شهروندان باید بتواند یک نماینده در شورای شهر داشته باشد که مسائل و مشکلات آنان را پیگیری کند و مدافع حقوق شهری آنان باشد.

به گفته وی، تصمیم‌گیری شوراها در مسائل عمران و آبادانی شهر، مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در صورتی که با حضور نماینده اقشار مختلف باشد، فراگیرتر و موثر‌تر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمیسیون‌های مختلف با حضور کارشناسان و مشاوران و دعوت از نخبگان باید به اعضای شورای شهر در بهبود فرایند تصمیم‌گیری کمک کنند.

جوانان و زنان باید در شورا نماینده داشته باشند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خوی نیز در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: زمینه حضور تمام اقشار باید در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فراهم آید.

محمدعلی کریم‌نژاد افزود: حضور قشر جوان در شوراها باعث افزایش طراوت و انرژی پیگیری مباحث مختلف به وسیله تحقیق و پژوهش می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: از طرف دیگر حضور سایر اقشار اعم از بانوان، فرهنگیان و روحانیان نیز می‌تواند در توسعه و مدیریت شهری مفید باشد.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و بهداشت و تعاون شورای شهر خوی ادامه داد: کار مجموعه شهرداری مربوط به مسائل شهری است و تمام مسائل زیست شهروندان از کودکی تا کهنسالی و حتی فوت افراد را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای سبز، مدیریت پسماند، مدیریت خدمات شهری و شهرسازی، ایجاد زیرساخت‌های توسعه عمرانی و اقتصادی و سایر وظایف شورا به گونه‌ای است که حضور تمام تخصص‌ها و اقشار در آن را دارای توجیه می‌کند.

به گزارش فارس، شورای اسلامی خوی در حال حاضر هفت عضو دارد که در دور چهارم به 13 نفر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/‌2448/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول