اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار مازندران:

2270 روستای مازندران دارای شورا هستند

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به وجود 3هزار و 300 روستا در مازندران گفت: 2 هزار و 270 روستای مازندران، بالای 20 خانوار است که دارای شورا هستند.

2270 روستای مازندران دارای شورا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، سیدعیسی هاشمی در همایش تجلیل از شوراهای شهر و روستای نکا در سالن امیرالمومنین(ع) نکا اظهار داشت: شوراها جایگاه اجرایی ندارند و دارای جایگاه تصمیم‌گیری است.

وی افزود: شوراها باید از دو زاویه مادی و معنوی برای جامعه تلاش کند چرا که روح و روان سالم در وضعیت اقتصادی سالم بروز و ظهور می‌کند.

هاشمی یادآور شد: شوراها نماد تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در جامعه‌اند و باید علاوه بر برنامه یک‌ساله خود دارای برنامه پنج ساله هم باشند تا اولویت‌های جامعه و شهر و روستا مشخص شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به وجود 3 هزار و 300 روستا در مازندران خاطرنشان کرد: 2 هزار و 270 روستای مازندران بالای 20 خانوار است که دارای شورا هستند و روستاهای بالای 50 خانوار نیز علاوه بر شورا دارای دهیار هم هستند.

هاشمی ادامه داد: استان مازندران در مجموع کل شوراهای اسلامی روستایی دارای 7 هزار و 443 نفر اعضای شورا است که 6 هزار و 580 نفر از این تعداد شورا، سه نفره هستند.

وی خاطرنشان کرد: 171 روستای مازندران پنج نفره هستند که 855 نفر را شامل می‌شوند.

به گفته معاون عمرانی استاندار مازندران، گفت: شوراها دارای ظرفیت بسیار بالا هستند و باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنند.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: شوراها باید تصمیمات درست و منطقی متناسب با شرایط جغرافیایی و زندگی اجتماعی جامعه ارائه دهند و موارد را به شهرداری و دهیاری بسپارند.

وی شوراها را نماد تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دانست و اظهار داشت: همه شوراها علاوه بر برنامه یک‌ساله که تعریف می‌کنند موظف به تدوین برنامه پنج ساله نیز هستند.

هاشمی با اشاره به سفر دور چهارم ریاست جمهوری و هیئت دولت به مازندران در 18 اردیبهشت ماه افزود: دولت کارهای اساسی فراوانی را در طی هشت سال گذشته انجام داده است و نباید با سیاه‌نمایی کارهای دولت نادیده گرفته شود.

وی اضافه کرد: مدیریت‌ها در برنامه و آینده شهر و روستا تاثیر دارند و افراد نقش کلیدی و موثر در این مدیریت‌ها بر عهده دارند که باید با انتخاب افراد اصلح در هر انتخاباتی، برای پیشبرد اهداف نظام تلاش کنیم.

انتهای پیام/86002/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول