اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه علنی شورا مطرح شد

شهردار گرگان به مصوبات شورا عمل نمی‎کند

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شهردار گرگان به مصوبات شورا عمل نمی‎کند.

شهردار گرگان به مصوبات شورا عمل نمی‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مصطفی سبطی صبح امروز در جلسه شورای شهر گرگان با اشاره به مسائل و مشکلاتی که از ورود وی به شورا با یک تاخیر 20 ماهه شکل گرفت اظهار داشت: بنده در خصوص کارشکنی‎هایی که در خصوص کار و حضور من در شورا انجام شد همین‎ جا شکایت آنها را به درگاه خداوند بزرگ که حاکم جهان است می‎کنم و آنها را به خالق یکتا واگذار خواهم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بنده چند ماه است که در این کرسی قرار گرفتم و بعد از 20 ماه انتظار در پشت درب شورا که محل خدمت به مردم است در حال خدمت‎رسانی به مردم عزیز شهر هستم هنوز بعضی از آقایان با حضور من در شورا مخالف هستند.

این عضو شورا در خصوص حضور خود در عرصه انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد: با توجه به تمام این مسائل و خردجمعی و مشورت با دوستانم به این نتیجه رسیدم که هر چند که اتفاق‎ها و نامهربانی‎های گذشته ادامه داشته باشد اما در صحنه انتخابات حضور داشته باشم.

در طول مدت حضورم در شورا فرد موثری بوده‎ام

سبطی ابراز داشت: در طول مدت حضورم در شورای اسلامی شهر گرگان در سه همایش از طرف شورا و شهرداری گرگان مانند همایش برون‌سپاری و همایش حمل و نقل تهران و همایش شهر ایده‌آل کیش شرکت داشتم و سه سفر کاری در خصوص انتقال تجربیات شوراها و شهرداری‎های مختلف به مشهد و قم و اصفهان، نقش موثری در شکل‌گیری سه اساسنامه و کمیته تخصصی از جمله فعالیت‎ها و کارهایم در طول حضورم در شورا بوده است.

شهردار گرگان به مصوبه‎های شورا عمل نکرد

وی با ذکر چند مورد در صحن علنی شورای اسلامی شهر به هیئت رئیسه جدید شورای شهر گرگان و تذکر به شهردار گرگان خواستار پیگیری و برسی این مسائل شد.

وی تاکید کرد: موضوع ترافیک فزاینده شهر گرگان، تدوین و تشکیل کمیته ترافیک به منظور همفکری و تبادل نظر دستگاه‎های ذیربط برای ارائه راه‌حل‎های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت، گنجاندن سرفصل در بودجه برای مطالعات جامع ترافیک گرگان که متاسفانه توسط شهرداری همانند بسیاری از مصوبه‎های دیگر ما عملی نکرد از جمله مسائلی است که باید پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، گلایه و تذکر این عضو شورای اسلامی شهر گرگان در حالی است که در جلسه‎های گذشته نیز اعضای دیگر شورا به برخی از مصوبه‎هایی که شهردار گرگان به آنها عمل نمی‎کند گلایه کرده و موضع‌گیری سختی نیز داشته‎اند.

سبطی در آخرین نطق پیش از دستور خود با ذکر دو پیشنهاد خواستار رسیدگی و طرح آنها در کمیسیون‎های مربوطه شد.

وی پیشنهاد داد: در هسته پرترافیک شهر برای ساخت ساختمان‎های اداری و تجاری دیگر مجوز ساخت صادر نشود و همچنین یک طرح ترافیکی مناسب برای خودروهای شخصی در ساعت‎های پرترافیک و پرتردد در هسته مرکزی شهر در تقاطع چاله باغ، جنوب خیابان ولیعصر(عج)، خیابان امام خمینی(ره)، خیابان پنج آذر، خیابان شهید بهشتی تا سه راه بانک ملی، خیابان شهید رجایی و خیابان شهدا تا تقاطع بلوار امامزاده عبدالله گرگان تعیین شود.

برون‌سپاری در شهرداری گرگان روند کندی دارد

این عضو شورا خاطرنشان کرد: برون‌سپاری در شهرداری گرگان در حال انجام است ولی روند آن بسیار کند انجام می‎شود که تا حدی شهرداری گرگان مقصر است و مقداری نیز شورا، که خوشبختانه موانع نظری و فکری مرتفع شده است و انتظار از شهرداری این است که با استفاده از تجربه‎های شهرهای موفقی همچون اصفهان و مشهد به اقدام‎های برون‌سپاری خود با تشکیل کمیته‎های تخصصی در حوزه‎های مختلف به این روند سرعت بیشتری ببخشد.

جلب و جذب سرمایه‎گذار بخش خصوصی در پروژه‎های تفریحی، توریستی و تجاری از جمله مسائلی است که باید با نگاه ویژه به آن نگاه کرد و شهر ما به شدت به آن نیاز دارد.

2 مصوبه دیگر که شهرداری اقدامی نکرد

تصویب سازمان سرمایه‌گذاری و مدیریت پروژه‎های مشارکتی شهرداری گرگان در دوم اردیبهشت ماه 1391، اصلاح و تصویب شیوه‎نامه سرمایه‌گذاری ارسال شده از طرف وزارت کشور مسائل دیگری است که شهردار گرگان با وجود گذشت جند ماه از تصویب این موارد تاکنون اقدامی را انجام نداده است.

وی همچنین با مطرح کردن این سوال که چرا شهردار اگر در اجرای مصوبه‎ها و برنامه‎های تعیین شده تعلل می‎کند و اگر مشکلی وجود دارد به چه دلیل در شورا مطرح نمی‎کند، متذکر شد: طی چند ماه گذشته در خصوص مسائل گوناگون موضوع نهارخوران گرگان از شهردار سوال شد که شهردار جواب داده‌اند در حال انجام است و در حال حاضر این موضوع مطرح است که برای اجرای موضوع‎ها چقدر زمان نیاز است و اگر مشکلی وجود دارد چرا با شورا در میان گذاشته نمی‌شود تا ما هم وارد شده و کمک کنیم، این سرمایه بلاتکلیف مانده است و ما باید آن را احیا کنیم.

وی بیان کرد: در خصوص ساخت و سازهای بی‌رویه در شهر گرگان و موضوع واگذاری موضوع پلیس ساختمان به بخش خصوصی به طور قطع می‌تواند جلوی ساخت و سازهای بی‌رویه را بگیرد و انتظار است که این موضوع جدی گرفته شود.

انتهای پیام/83004/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول