اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وظیفه عمومی سیستان و بلوچستان خبر داد

معرفی 4 خدمت جدید در حوزه وظیفه عمومی ناجا

معاون وظیفه عمومی سیستان و بلوچستان گفت: چهار پروژه جدید در حوزه نظام وظیفه عمومی ناجا افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

معرفی 4 خدمت جدید در حوزه وظیفه عمومی ناجا

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس سیستان و بلوچستان، حسن بهشتی اظهار داشت: پروژه پایگاه فرهنگی سرباز یکی از این پروژه‌هایی است که بر اساس مصوبات شورای هماهنگی وظیفه عمومی ستاد کل در آذرماه سال 88 ساخت آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مراحل راه‌اندازی این پایگاه با هدف فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و مقابله با چالش‌های فراروی نظام خدمت وظیفه عمومی کشور، تقویت منزلت و قداست خدمت وظیفه عمومی در جامعه، پاسخگویی مناسب، سازنده، و به موقع به ابهامات، شبهات، سؤالات و چالش‌های جامعه در مورد خدمت وظیفه عمومی همچنین ایجاد نگاه جامع، عمیق و مثبت‌اندیش به نظام خدمت وظیفه عمومی در کشور به همراه توجه و تأکید بر اقتدارآفرینی، صلابت و توانمندی‌های دفاعی، امنیتی، اجتماعی، اعتقادی، سیاسی، ورزشی و علمی پژوهشی آغاز شد.

معاون وظیفه عمومی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این پایگاه در حال حاضر دارای شش سرویس فرهنگی، هنری، دفاعی امنیتی، اعتقادی سیاسی، علمی پژوهشی، ورزشی و اجتماعی است که گروه‌های هدف آن را کارکنان و سازمان‌های نیروهای مسلح، مشمولان و سربازان، جوانان و نوجوانان، خانواده‌ها، رسانه‌ها، دانشگاهیان، محققین و پژوهشگران، مسئولان و مدیران، نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی تشکیل می‌دهند و در حال حاضر نیز این پایگاه روزانه 10 تا 20 هزار نفر بازدید کننده دارد.

بهشتی ادامه داد: افتتاح پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا نیز یکی دیگر از پروژه‌های حوزه نظام وظیفه است که وظیفه اطلاع‌رسانی، ارائه اخبار مربوط به قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی و تشریح فرآیند‌های رسیدگی به آنان را بر عهده دارد.

وی افزود: استفاده و بارگذاری بالغ بر 400 پرسش متداول در موارد اعزام به خدمت، معافیت‌های پزشکی، کفالت موارد خاص، تحصیلی و خروج از کشور برای رفع ابهامات مشمول در این زمینه به همراه ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات مشمولان در بخش مشاوره خدمت وظیفه عمومی، معرفی خدمات ارائه شده در دفاتر پلیس + 10 به همراه نشانی آنها در سراسر کشور و همچنین هزینه تعرفه‌های خدمات ارائه شده از جمله خدمات ارائه شده در این سامانه هستند.

معاون وظیفه عمومی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: خدمات دیگری نیز از این سامانه به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود که می‌توان از این جمله خدمات به ارائه مجموعه مقررات مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور به دو زبان فارسی و انگلیسی در بخشی به نام ویژه‌نامه مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور، استفاده و ارائه پرسش و پاسخ متداول مربوط به مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور به دو زبان فارسی و انگلیسی، بارگذاری قانون خدمت وظیفه عمومی برای اطلاع هموطنان و بارگذاری دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی با قابلیت دانلود شدن برای استفاده کنندگان اشاره کرد.

بهشتی بیان داشت: ارائه مجموعه آموزشی قوانین و مقررات وظیفه عمومی برای استفاده در تلفن همراه، درج اطلاعیه‌های مرتبط با قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی، بیان تاریخچه خدمت سربازی و تشریح خدمت سربازی در سایر کشورها نیز از جمله خدمات این سامانه به شمار می‌آیند.

وی گفت: این در حالی است که چنانچه مشمولان در زمینه خدمت وظیفه عمومی دارای پرسش و یا ابهامی هستند می‌توانند با مراجعه به بخش مشاور خدمت وظیفه عمومی در این پایگاه رجوع، سوال خود را مطرح، کد رهگیری آن را دریافت و در مدت زمان حداکثر 48 ساعت آینده با مراجعه به همان بخش کد رهگیری خود را وارد و پاسخ سوالشان را دریافت کنند.

معاون وظیفه عمومی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دو سامانه تلفن گویا و پیامک نیز در حوزه نظام وظیفه افتتاح شد به گونه‌ای که متقاضیان و مشمولین در صورتی که نیاز به راهنمایی داشتند می‌توانند با سامانه تلفن گویا به شماره 09680 تماس گرفته و از محتوای قوانین و مقررات و ضوابط خدمت وظیفه عمومی و فرآیندهای آن مطلع و جواب خود را دریافت کنند اما در صورتی که موفق به دریافت پاسخ نشدند می‌توانند به راهنمایی تخصصی کاربران این سامانه مراجعه و مشاوره بگیرند.

بهشتی در ارتباط با سامانه پیام کوتاه این سازمان نیز گفت: سازمان وظیفه عمومی سعی بر آن داشته تا از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای اطلاع‌رسانی‌های دقیق و شفاف به منظور کاستن از مراجعات غیر ضروری استفاده کند که در همین راستا با ایجاد سامانه پیامک مشمولان و خانواده‌های آنان می‌توانند سوالات و ابهامات خود در زمینه خدمت وظیفه عمومی را به شماره 611091 پیامک کرده و در نهایت کاربران این بخش پاسخ آنان را در روزهای بعد به صورت پیامک برای آنان به همان شماره ارسال می‌کنند.

انتهای پیام/75002/ق/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول