اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر خوی خبر داد

نامگذاری معابر و بلوارهای خوی با نام مفاخر شیراز

رئیس کمیسیون خدمات شهری و ترافیک شورای اسلامی شهر خوی از نامگذاری بلوارها و معابر این شهر به‌نام مفاخر فرهنگی شیراز خبر داد.

نامگذاری معابر و بلوارهای خوی با نام مفاخر شیراز

سجاد چهره آرا امروز در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه فرهنگی شیراز و خوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: نام‌گذاری بلوارهای شهر خوی به‌نام عطار نیشابوری و سایر مفاخر فرهنگی به واسطه عقد تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته در نیشابور بوده که این امر در مورد شیراز نیز انجام می‌شود.

وی نامگذاری معابر و بلوارها بین شهرهای دارای تفاهم‌نامه را موجب تقویت ارتباطات فرهنگی دانست و افزود: فضای شیراز فضای شهری ولایتمدار بوده و شهر خوی نیز دارالمومنین و شهر مرجعیت نامیده می‌شود و انعقاد تفاهم‌نامه واسطه فیض برای مردمان دو شهر است.

چهره آرا در ادامه بیان کرد: مشروعیت نظام با حضور مردم در صحنه‌هایی مانند انتخابات رقم می‌خورد.

وی تصریح کرد: مردم آگاه و بصیر هستند و جلوتر از مسئولان در پاسخ به ندای رهبری در صحنه‌های مختلف مانند انتخابات حضور پیدا کرده و توطئه دشمنان را خنثی می‌کنند.

به گفته وی، مردم در سی و اندی سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد همواره پشتیبان نظام بوده‌اند و این امر نشان از جایگاه مردمی و اقتدار حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

شورا ترکیبی از تجربه پیر و پیگیری جوان باشد

این عضو شورای اسلامی خوی اضافه کرد: با توجه به اینکه مجموعه بازنشستگان افراد کاربلد و کاردانی بوده‌اند که عمر خود را در چند دهه خدمت گذاشته و تجربه فراوان دارند و حضور آنان در انتخابات شورا با توجه به وقت آزادی که دارند می‌تواند منشا خدمت باشد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر نباید حضور افراد در شورا محدود شود و به طور قطع حضور جوانان به ویژه آن افرادی که پیگیر حقوق مردم هستند نیز باید اتفاق بیافتد و شورا ترکیبی از افراد با تجربه و جوانان باشد.

چهره آرا ادامه داد: برخی گمان می‌کنند که مجموعه شورای شهر و شهرداری تنها در حیطه مسائل فنی عمرانی و شهری فعالیت دارند در حالی که این حیطه یکی از وظایف شورا و شهرداری است.

شورا تنها به متخصصان شهرسازی محدود نشود

وی ابراز داشت: در شوراهای اسلامی شهر و روستا کمیسیون‌های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، خدمات شهری، عمران و شهرسازی و ... وجود دارد و با توجه به این موضوع اعضای شورا باید از افرادی با تخصص و تجربه در زمینه‌های متنوع تشکیل شده باشد.

چهره آرا بیان کرد: از حدود 36 بند آیین‌نامه شوراها بیش از 90 درصد اختصاص به شهرداری‌ها دارد و سایر موارد توصیه‌ای است اما اگر برنامه پنج ساله دوم را اجرا کنیم قانون مدیریت شهری مجموعه ادارات خدمات‌رسان را زیر پوشش مدیریت شهری می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم اگر قانونگذار این موضوع را بیان کرده است، برای اجرایی شدن آن نیز باید تمهیدات لازم انجام شود تا بحث مدیریت شهری نهادینه شده و شوراها از جایگاه شورای شهرداری به شورای شهر ارتقا یابند.

آرامگاه شمس روزی 2 هزار بازدید کننده دارد

این عضو شورای اسلامی شهر خوی در ادامه گفت: خوی به واسطه آرامگاه شمس تبریزی، پوریای ولی و امامزاده سید بهلول و همچنین دارا بودن بیشترین میزان آثار تاریخی و فرهنگی ثبت شده مورد توجه گردشگران است و تنها آرامگاه شمس تبریزی در نوروز امسال روزی 2 هزار بازدیدکننده داشت.

چهره آرا همچنین تصریح کرد: اهمیت دادن به معرفی و شناساندن مفاخر مذهبی، علمی، عرفانی و برگزاری بزرگداشت آیت‌الله خوئی در سطح بین‌المللی و اهمیت معرفی هر چه بیشتر و ساماندهی امامزاده سید بهلول در دستور کار شورای اسلامی خوی است.

انتهای پیام/2448/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول