اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز خبر داد

سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال جاری

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مدیریت پروژه‌های مشارکتی شهرداری شیراز از تعریف بسته سال 92 پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشارکتی شهرداری شیراز به ارزش یک‌ هزار میلیارد تومان خبر داد.

سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال جاری

سید جواد سیدبکایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: برای سال 92 تداوم تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری را در دستور کار داریم و تاکنون 12 بسته پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی در تشریح برخی از این پروژه‌ها اضافه کرد: اراضی 670 هکتاری در مجموعه برف فروشان در این بسته در نظر گرفته شده است که به یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تفرجگاهی شهر شیراز بدل می‌شود و کاربری فضای سبز گردشگری دارد.

سیدبکایی اضافه کرد: این پروژه در امتداد بلوار حسینی الهاشمی به سمت شهرک وحدت قرار گرفته، کلنگ‌زنی و به مشاور سپرده شده تا طراحی آن انجام شود.

این مسئول ادامه داد: مجموعه مسکونی سلحشوران در انتهای محدوده منطقه هفت شهرداری این شهر بالای مرکز تولید گل و گیاه شهرداری در ناحیه شمال شرق شیراز با حدود 3.5 هکتار مساحت نیز جزو پروژه‌های بزرگ مسکونی بوده که شهرداری امسال تولید بسته سرمایه‌گذاری آن را در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: شهرداری در شرق شیراز در امتداد پلیس راه فسا یک طرح تفکیکی بسیار بزرگی را از سال‌های قبل در نظر داشته که با عنوان شرکت الیاف شناخته می‌شود و سهم شهرداری در آن قطعات بزرگ برای مراکز خدماتی صنعتی که این مجموعه نیز جزو بسته‌های سرمایه‌گذاری سال 92 است.

سیدبکایی در ادامه عنوان کرد: در سه نقطه پارک آبی پایه‌گذاری شده که یک مورد در ابتدای بزرگراه حسینی الهاشمی با مسحت سه هکتار، هفته آینده فراخوان می‌شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز در ادامه گفت: پارک آبی دیگری نیز در اراضی 50 هکتاری کوشک میدان در منطقه پنج در پایین فرودگاه در نظر گرفته شده بدین ترتیب که از پارک 50 هکتاری آنجا بخشی به پارک آبی اختصاص می‌یابد.

به گفته وی، در منطقه 9 نیز اراضی 24 هکتاری در بزرگراه امام خمینی در جنوب غرب شهرک بهاران نیز قطعه‌ای برای پارک آبی در نظر گرفته می‌شود.

سیدبکایی خاطرنشان کرد: در بافت قدیم پایین چهار راه مشیر کوچه و معبر تاریخی معروف به کوچه زغالی‌ها وجود دارد که مجموعه تاریخی در کنار آن مرمت شده و مورد بازدید شهروندان قرار می‌گیرد.

این مسئول ابراز داشت: شهرداری از اراضی مجاور این مجموعه تاریخی بخشی را با 2 هزار و 700 متر مربع خریداری کرده که مجموعه پارکینگ و فعالیت مرتبط برای سال 92 در آن تعریف می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در بلوار شهید مطهری جنوبی یک قطعه زمین به مساحت یک‌هزار و 200 متر مربع حدفاصل دو ایستگاه پمپ گاز و بنزین خدماتی مرتبط با خدمات خودرویی اعم از کارواش یا... برای سال 92 تعریف شده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز همچنین گفت: در منطقه احمدآباد نیز زمینی یک‌هزار متری برای مسکونی تجاری در بسته 92 آمده و در شهرک وحدت نیز سه زمین برای کاربری خدمات ناحیه‌ای و محله‌ای بارگذاری می‌شود.

دو قطعه زمین در بلوار دکتر حسابی و قطعاتی در کوی فرمانداری نیز دیگر مواردی بود که سیدبکایی از اختصاص کاربری‌های مناسب در آن‌ها برای تعریف در بسته 92 خبر داد.

198 میلیارد تومان ارزش پروژه‌های عقد قرارداد شده 90

وی در ادامه این گفت‌وگو به تشریح پروژه‌های عقد قرارداد شده در سال 90 پرداخت و ابراز داشت: پروژه بیت‌المقدس در خیابان قاآنی با کاربری پارکینگ تجاری و با پیشرفت 15 درصد، پارکینگ صلاحی در خیابان زند با کاربری تجاری پارکینگ با همین میزان پیشرفت و پارکینگ وحدت با کاربری پارکینگ، تجاری و ورزشی جنب مجتمع آپارتمانی دراک با 20 درصد پیشرفت فیزیکی از این دسته است.

پارکینگ تجاری سپهر در خیابان مشیر شرقی که علاوه بر کاربری پارکینگ، تجاری و تفریحی ورزشی نیز هست با 10 درصد پیشرفت، پارکینگ انوری در خیابان انوری با 25 درصد پیشرفت و 448 واحدی سعدی در شهرک سعدی با کاربری مسکونی دیگر مواردی بود که سیدبکایی در ادامه پروژه‌های عقد قرارداد شده 90 به آن‌ها اشاره کرد.

وی اضافه کرد: ارزش کل سرمایه‌گذاری پروژه‌هایی که در سال 90 منجر به انعقاد قرار داد شده به قیمت روز 198 میلیارد تومان است.

ارزش سبد اوراق مشارکت 90،  146 میلیارد تومان

پروژه‌های اوراق مشارکت سال 90 بخش بعدی سخنان سیدبکایی بود که ادامه داد: مجتمع تجاری پروین اعتصامی نبش بلوار جانبازان و بلوار پروین اعتصامی، مجتمع تجاری عدالت نبش بلوار عدالت و بلوار تندگویان، مجتمع دلگشا در بلوار سرداران، مجتمع تجاری مسکونی و اداری سجادیه سیمان امیرکبیر در بلوار امیرکبیر از پروژه‌های اوراق مشارکتی این سال هستند.

مجتمع پارکینگ و تجاری فخرآباد نبش تقاطع فخرآباد و مشیر شرقی، مجتمع اداری پارکینگ دوستان در خیابان معالی آباد، پارکینگ حضرتی در خیابان حضرتی و پارکینگ خلدبرین نبش تقاطع بلوار بهشتی و بعثت نیز در پروژه‌های اوراق مشارکت سال 90 مورد اشاره وی قرار گرفت.

سیدبکایی ارزش سبد اوراق مشارکت این سال را  146 میلیارد تومان عنوان کرد.

135 میلیارد تومان بسته سرمایه‌گذاری سال 90

بسته‌های سرمایه‌گذاری سال 90 دیگر موردی بود که وی در این جلسه به تشریح آن پرداخت.

مجتمع تجاری اداری بهشت در بلوار میرزای شیرازی، مجتمع تجاری اداری سروناز در میدان ولی عصر، مجتمع فرهنگی آموزشی سینا در بلوار پروین اعتصامی، مجتمع تجاری فرهنگی تفریحی شهید فهمیده در میدان شهید فهمیده، مجتمع تجاری اداری قائم در میدان قائم، مجتمع اقامتی پذیرایی تفریحی هجرت در خیابان ساحلی شرقی و مجتمع ورزشی تجاری پرواز در بلوار صیاد شیرازی در این بخش توسط سیدبکایی تشریح شد.

وی اضافه کرد: ارزش کل سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها به قیمت روز 135 میلیارد تومان است.

706 میلیارد تومان بسته سرمایه‌گذاری 6 ماهه 91

این مسئول در ادامه گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری شش ماه نخست سال 91 نیز شامل مجتمع تجاری تفریحی جبل دراک، مجتمع اقامتی گردشگری فدک، پایانه پارکینگ استقلال و مجتمع تجاری اداری گلستان بوده است.

به گفته وی، مجتمع تجاری اداری پوربیرک، مجتمع فرهنگی ورزشی مسکونی تجاری پروین اعتصامی، مجتمع مسکونی میانرود، مجتمع فرهنگی ورزشی و اداری آبیاری و مجتمع گردشگری شهر عقیق نیز در بسته‌های سرمایه‌گذاری شش ماهه نخست سال 91 جای دارند.

سیدبکایی تصریح کرد: ارزش کل سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها به قیمت روز 706 میلیارد تومان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که قبل از سال 90 دارای قرارداد مشارکت با شهرداری بوده‌اند و به دلایل مختلف تعطیل شده‌اند که با بررسی مجدد و مذاکره با سرمایه‌گذاران و رفع مشکلات شروع به کار کردند.

پروژه بین‌الحرمین با کاربری پارکینگ، اداری، تجاری، فرهنگی و اقامتی در خیابان احمدی شمالی، پروژه هلال احمر با کاربری پارکینگ تجاری و مجتمع تجاری زند چند مورد از پروژه‌های دوباره شروع به کار کرده بود که سیدبکایی به توضیح آن پرداخت.

پروژه پاسارگاد با کاربری پارکینگ تجاری تفریحی، پروژه مریم در خیابان مشیر نو با کاربری پارکینگ تجاری درمانی و پروژه نگارستان با کاربری پارکینگ تجاری و مسکونی در اراضی جبل دراک نیز در ادامه همین بخش مورد اشاره وی قرار گرفت.

این مسئول در پایان اذعان داشت: ارزش کل سرمایه‌گذاری این پروژه‌های دوباره شروع به کار کرده به قیمت روز 351 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/‌2448/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول