اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موافقت وزارت علوم انجام می‌شود

ایجاد مقطع دکتری «شیمی تجزیه» در پیام نور شیراز

پس از راه‌اندازی مقطع دکتری رشته فیزیک، وزارت علوم با ایجاد مقطع دکتری رشته شیمی تجزیه نیز در دانشگاه پیام نور شیراز موافقت کرد.

ایجاد مقطع دکتری «شیمی تجزیه» در پیام نور شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور فارس، رئیس دانشگاه پیام نور این استان در این زمینه گفت: پس از چند سال پیگیری و فراهم آوردن امکانات و شرایط لازم برای ایجاد رشته شیمی تجزیه در دانشگاه پیام نور شیراز، وزارت علوم با دایر شدن این مقطع در شیراز موافقت کرد.

سعید مظلومیان اضافه کرد: توسعه تحصیلات تکمیلی در شیراز به عنوان قطب علمی و دانشگاهی، ضرورتی بزرگ است که دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از مراکز مهم آموزشی به این امر توجه و برای راه‌اندازی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تلاش کرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا پیگیر راه‌اندازی مقطع دکتری رشته مدیریت دولتی، ریاضی، آمار و شش رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد هستیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس، به پتانسیل‌های بالای اساتید و دانشجویان این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: با ایجاد مقطع دکتری رشته شیمی، امیدواریم زمینه بهره‌مندی از پتانسیل‌های دانشگاه به ویژه در بحث نانوفناوری فراهم شود چراکه نانو تکنولوژی در بخش تولیدات، انقلاب ایجاد کرده و بهره‌وری را به شدت افزایش می‌دهد.

در همین زمینه مدیر گروه شیمی دانشگاه پیام نور شیراز نیز گفت: تحصیل داوطلبان مقطع دکتری رشته شیمی تجزیه، از اول مهر ماه سال جاری در دانشگاه پیام نور شیراز آغاز می‌شود.

حسین توللی اضافه کرد: بنابر پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال پنج نفر در مقطع شیمی گرایش تجزیه در دانشگاه پیام نور شیراز مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی درباره میزان شهریه دوره دکتری نیز اضافه کرد: شهریه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه پیام نور بر اساس مصوبات وزارت علوم و بسیار کمتر از دانشگاه‌های دولتی (شبانه)، غیردولتی و غیرانتفاعی است.

به گزارش فارس، درحال حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در بیش از 120 رشته در دانشگاه پیام نور شیراز مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول