اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس در همایش بین‌المللی زیارت عنوان کرد

شیراز باید در سبد زیارتی مسافران مشهد و قم قرار گیرد

استاندار فارس گفت: مسافران مشهد و قم باید زیارت اماکن مقدس شیراز را نیز در سبد زیارتی خود قرار دهند.

شیراز باید در سبد زیارتی مسافران مشهد و قم قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین بعد از ظهر امروز در همایش بین‌المللی زیارت اظهار داشت: دشمنان هر جا که بتوانند به فرهنگ تشیع دست‌اندازی می‌کنند و ما وظیفه داریم که در توسعه و ترویج این فرهنگ بکوشیم.

وی افزود: با افزایش حضور گردشگران توسعه فعالیت‌های فرهنگی رقم می‌خورد و توسعه فرهنگ شیعی همان امری است که امروز دشمن از آن وحشت دارد.

نماینده دولت در استان فارس ادامه داد: اعتقادات هر سرزمین برای مردم آن سرزمین واجد اهمیت بوده و یکی از محورهایی که مورد توجه مردمان هر دیار است آثار و ابنیه بر گرفته و بر ساخته از اندیشه دینی و اعتقادات یک کشور است.

وی اضافه کرد: جاذبه‌های مذهبی بر محور گردشگری دینی هر ساله تعداد بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند و این شاخه از گردشگری تنها نوعی از آن است که با آب و هوا نشیب و فراز پیدا نمی‌کند.

صادق عابدین بیان کرد: در دنیای ماشینی امروز گردشگری و سیاحت یک تجربه درون‌گرایانه است که برای بشر تجربه لحظاتی برای فراخی و آزادگی روح خسته و مکدر فراهم می‌آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: از فواید سفر می‌توان به خداشناسی، مردم‌شناسی، مطالعه سنت‌های غلط، عبرت‌آموزی از سرگذشت پیشینیان و تقویت حس پرستش اشاره کرد.

صادق عابدین ابراز داشت: زیارت بخش مهمی از گردشگری مذهبی را به خود اختصاص داده و یکی از راه‌های تقویت معنویت و ایجاد ارتباط با معبود است.

استاندار فارس با بیان اینکه زیارت پیوند قلبی است که فارغ از محاسبات عقلی رخ می‌دهد، اضافه کرد: گردشگری کلاسیک زمان‌مند است اما زائر برای خود زمان تعریف نمی‌کند تا به بهره معنوی دست یابد.

شیراز باید در سبد زیارتی مسافران مشهد و قم قرار گیرد

وی افزود: بقاع متبرکه، امامزادگان با محوریت احمدبن موسی(ع)، فارس را به قلب فرهنگی کشور بدل کرده است.

صادق عابدین گردشگری زیارتی را یکی از راه‌های شناساندن جایگاه تمدن اسلامی به جهانیان توصیف و خاطرنشان کرد: با فعال کردن ظرفیت دولتی و خصوصی در این زمینه باید استان فارس را به عنوان خاستگاه بیداری معنوی در جهان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: حرم‌های مطهر مانند ستارگانی فضای این شهر را منور کرده و آستان این اماکن روشنی‌بخش دل‌های مومنان است.

این مقام مسئول یکی از آثار دیگر بقاع متبرکه را نقش این اماکن در حفظ و تقویت ارزش‌ها در برابر تهاجم فرهنگی دانست.

وی تصریح کرد: برای فعال ساختن این ظرفیت باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم که پس از طرح توسعه حرم احمدبن موسی (ع) باید طرح توسعه حرم سید علا‌ءالدین حسین(ع) نیز امسال عملیاتی شود.

به گفته وی، مسافران مشهد و قم باید زیارت اماکن مقدس شیراز را نیز در سبد زیارتی خود قرار دهند.

انتهای پیام/ 2448/ط30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول