اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

دانش‌آموزان نخبه فارس توسط شهرداری حمایت می‌شوند

در نشست هم‌اندیشی مدیران آموزش و پرورش فارس و مدیران شهرداری شیراز در هفته بزرگداشت مقام معلم مقرر شد نخبگان دانش‌آموز فارس مورد حمایت شهرداری شیراز قرار گیرند.

دانش‌آموزان نخبه فارس توسط شهرداری حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، شهردار شیراز با اعلام این خبر گفت: اگر بخواهیم توسعه‌ای متوازن در شهر داشته باشیم باید به مبحث نیروی انسانی توجه ویژه‌ای شود.

علیرضا پاک‌فطرت با بیان اینکه آموزش و پرورش گسترده‌ترین و جامع‌ترین نیروی انسانی  را دارد، بیان کرد: یکی از وظایف مهم شهرداری شیراز توجه به توسعه نیروی انسانی و به ویژه دانش‌آموزان است.

شهردار شیراز ادامه داد: کمیت و کیفیت فعالیت‌های آموزش و پرورش تاثیر مستقیم بر روی توسعه در تمام ابعاد در شهر دارد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا شهرداری شیراز این آمادگی را دارد تا هر ساله  تعدادی از دانش‌آموزان نخبه و مستعد این استان را که در المپیادها، جشنواره‌ها و مسابقات سراسری حائز رتبه شوند، مورد حمایت خود قرار دهد.

پاک‌فطرت بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌هایی که صورت گرفته طرح همیاران شهردار در سال جاری در شهرداری منطقه شش شیراز که با عضویت دانش‌آموزان همراه بود توانسته است تاثیر بسزایی در آموزش فرهنگ شهروندی داشته باشد.

این مدیر شهری خاطرنشان کرد: فرهنگ شهروندی باید در مدارس آموزش داده شود و اگر این اتفاق بیفتد آنگاه سیاست‌های کلان شهری موثر می‌شود.

پاک‌فطرت ابراز امیدواری کرد این طرح در سال آینده در مناطق شهر شیراز اجرایی شده و دانش‌آموزان ضمن عضویت در این طرح بتوانند در توسعه فرهنگ شهروندی فعال باشند.

شهردار شیراز در ادامه از همکاری همه‌جانبه شهرداری برای تامین زمین و فضای آموزشی در مناطق مورد نیاز خبر داد.

پاک فطرت در بخش دیگری از این نشست گفت: تحول و فعالیت عظیم آموزش و پرورش در اسکان زائران و مسافران شهر شیراز موجب افزایش چشمگیر رضایتمندی آنان در مدت اقامت خود در شیراز شده است.

شهردار شیراز همچنین به راه‌اندازی باغ‌های خانواده در شهر شیراز اشاره کرد و ابراز داشت: شهرداری این آمادگی را دارد تا این فضاها را در اختیار اردوهای دانش‌آموزی و به ویژه دختران دانش‌آموز قرار دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست صمیمی به برخی از مشکلات حوزه شهری آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این مشکلات بر روی فرایند و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس تاثیر منفی دارد.

انتهای پیام/2448/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول