اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل خطرات زیست محیطی

پروانه بهره‌برداری معادن کوکبیه لغو می‌شود

استاندار مرکزی از موافقت ستاد توسعه معدنی استان با لغو پروانه بهره‌برداری معادن کوکبیه خبر داد.

پروانه بهره‌برداری معادن کوکبیه لغو می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد در چهارمین نشست ستاد توسعه معدنی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به اینکه اقدامات معادن شن و ماسه کوکبیه خطرات زیست محیطی را برای رودخانه قره‌چای شهرستان شازند به دنبال دارد، ستاد توسعه معدنی استان به زودی به منظور حفظ محیط زیست پروانه بهره‌برداری این معدن را لغو خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس تصمیمات این ستاد همچنین فعالان این معدن می‌توانند فعالیت‌های خود را در بخش تولید شن و ماسه کوهی ادامه دهند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی از استان‌های غنی کشور در بحث وجود ذخایر معدنی است، گفت: شناسایی و استفاده صحیح از ذخایر معدنی امر بسیار مهمی است که باید با سنجش علمی دقیق مورد توجه قرار گیرد.

شعبانی‌فرد با اشاره به اینکه بررسی وضعیت 350 معدن فعلی و اکتشاف و شناسایی معادن و ظرفیت‌های ناشناخته استان در دستور کار این ستاد قرار گرفته، اظهار داشت: استان مرکزی گنجینه‌های ارزشمندی در بخش معدن در دل خود جای داده است که با استفاده صحیح از آنها می‌توان اقتصاد استان را متحول کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه طی سال‌های اخیر به دلیل غفلتی که در سطح کشور شاهد آن بودیم بخش معدن نسبت به سایر بخش‌ها رشد بسیار اندکی داشته که در دولت دهم با تشکیل ستاد توسعه معدنی توجه ویژه‌ای برای ارتقای این بخش صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به پیشنهاد سه پهنه کلان مطالعات جامع مواد معدنی در استان از سوی کارشناسان معدنی گفت: یکی از این پهنه‌ها در حوزه جنوب شرقی، جنوب و جنوب غربی استان به وسعت 9 هزار کیلومتر است که شهرستان‌های شازند، خمین و خنداب را در بر می‌گیرد.

علیرضا زاوشی با بیان اینکه پهنه میانی کلان معدنی پیشنهادی استان به وسعت 10 هزار کیلومتر در حیطه شهرهای آشتیان، تفرش، کمیجان و اراک قرار دارد، خاطر نشان کرد: پنهه سوم در بخش شمالی استان منطقه ساوه و زرندیه به وسعت شش هزار کیلومتر مربع است.

وی تصریح کرد: هم اکنون استان مرکزی با تنوع 33 ماده معدنی قابل برداشت، از جایگاه مهمی در حوزه معدنی کشور برخوردار است.

انتهای پیام/87003/و30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول