اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از روز گذشته در فارس آغاز شد

سنجش فشار خون شهروندان بالای 30 سال

سنجش فشار خون و نمایه توده بدنی شهروندان بالای 30 سال استان فارس از چهاردهم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا نوزدهم همین ماه ادامه دارد.

سنجش فشار خون شهروندان بالای 30 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز،‌ مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر در معاونت بهداشتی این دانشگاه با بیان این مطلب اظهار داشت: فشار خون بالا در اغلب موارد بدون علامت است و خود را با عوارض قلبی، مغزی، کلیوی و چشمی نشان می‌دهد و از سویی، یکی از عوامل خطر اصلی بیماری‌های غیر واگیر از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و سرطان، چاقی و اضافه وزن است.

بهمن ناظم‌زادگان افزود: بر همین اساس، سازمان نظام پرستاری با همکاری واحد غیرواگیر معاونت بهداشتی، معاونت درمان، دانشکده پرستاری مامایی، استانداری و تمام ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌ها، تمام شهروندان بالای 30 سال استان فارس را مورد سنجش فشار خون و نمایه توده بدنی قرار می‌دهد تا در صورت داشتن فشار خون بالا، اضافه وزن و یا چاقی، در مراقبت پزشک قرار گیرند.

وی ابراز داشت: این طرح از 14 تا 19 اردیبهشت ماه جاری در تمام مراکز بهداشتی درمانی، پایگاه‌های بهداشتی، بیمارستان‌ها، فرهنگ‌سراها، حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) و حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع) و اداره‌های تمام شهرستان‌ها انجام می‌شود.

ناظم‌زادگان اذعان داشت: به همراه داشتن کارت ملی برای شرکت‌کنندگان در غربالگری الزامی است و علاوه بر سنجش این موارد، خدمات مشاوره رایگان نیز به علاقمندان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول