اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر نیرو

سدهای خراسانه و جلدیان افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: همزمان با دور چهارم سفر هیئت دولت به آذربایجان‌ غربی دو سد خراسانه و جلدیان در این استان با حضور وزیر نیرو افتتاح می‌شود.

سدهای خراسانه و جلدیان افتتاح می‌شود

نقی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: همزمان با سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی شاهد افتتاح پروژه‌های اجرا شده و قابل افتتاح شرکت آب و فاضلاب منطقه‌ای استان آذربایجان غربی در زمینه سدسازی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سد خراسانه و سد جلدیان در سفر دور چهارم هیئت دولت به آذربایجان غربی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، تصریح کرد: این سدها در شهرستان‌های بوکان و پیرانشهر احداث شده‌اند.

کریمی با اشاره به مزایای احداث و بهره‌برداری از این دو سد، افزود: با بهره‌برداری از این سدها شاهد تأمین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی شهرستان‌های بوکان و پیرانشهر نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به مشخصات این دو سد، گفت: سد جلدیان پیرانشهر با هدف ذخیره‌سازی 6 میلیون مترمکعب آب برای استفاده در مزارع این شهرستان احداث شده است.

کریمی با بیان اینکه آب‌های روان و سیلاب رودخانه‌های شهرستان جلدیان از طریق این سد جمع‌آوری می‌شود، افزود: یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی پیرانشهر از مزایای افتتاح این طرح بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اعتبار هزینه شده در این زمینه، تصریح کرد: برای به بهره‌برداری رسیدن سد جلدیان 77 میلیارد و 301 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی سد خراسانه را از دیگر سدهای آماده افتتاح به دست وزیر نیرو عنوان کرد و گفت: این سد که عملیات اجرایی آن از سال 83 آغاز شده و با اعتبار 97 میلیارد و 550 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

کریمی با اشاره به مزایای بهره‌برداری از این سد، اعلام کرد: با بهره‌برداری از سد خراسانه بوکان شاهد تأمین آب 500 هکتار از اراضی این شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام/61001/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول