اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد

آموزش مهارتی 2500 نفر در قالب طرح استاد شاگردی در همدان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان گفت: 2 هزار و 540 نفر جویای کار در بنگاه‌های اقتصادی استان در سال 91 در قالب روش استاد شاگردی آموزش مهارتی فرا گرفتند.

آموزش مهارتی 2500 نفر در قالب طرح استاد شاگردی در همدان

سید مهدی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه آموزش به روش استاد ـ شاگردی در راستای ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال پایدار انجام می‌شود، افزود: یکی از دغدغه‌هایی که معمولاً نظام‌های آموزشی دارند هماهنگی نظام آموزشی با بازار کار است که نظام آموزش به شیوه استاد ـ شاگردی کاملاً مبتنی بر نیاز بازار کار است.

وی تصریح کرد: در روش آموزش استاد ـ شاگردی، با استفاده از توانمندی‌های بخش غیر دولتی شایستگی‌ها و توانایی‌های مربوطه به یک شغل، در محیط کار واقعی و تحت نظر استادکار به شاگرد منتقل می‌شود، همچنین کارآموز با بازار کار و مشتریان و چگونگی بازاریابی نیز آشنا خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به برگزاری 215 دوره آموزشی با این روش در استان بیان کرد: این آموزش‌ها در 128 کارگاه و در 112 حرفه آموزشی به متقاضیان ارائه شده است.

وی با اشاره به تنوع رشته‌های زیر پوشش این شیوه اعلام کرد: تعمیر موتورسیکلت، در و پنجره‌ساز آلومینیومی، تعمیرکار سیستم‌های تعلیق خودروهای سبک (جلوبندی‌ساز)، تعمیرکار برق خودرو، دریل‌کار و اره‌کار، جوشکار قطعات فولادی، تعمیرکار وسایل گازسوز خانگی، تعمیرکار اتومبیل‌های سواری، لوله‌کش و نصاب وسایل بهداشتی، تعمیرکار خودروهای تجاری (سنگین و نیمه‌سنگین)، طراح و سازنده کانال‌های هدایت هوا، صافکاری قطعات بدنه اتومبیل، تعمیرکار رادیاتور از جمله حرفه‌هایی بودند که در قالب نظام استاد ـ شاگردی آموزش داده شده‌اند.

باقری حرفه‌هایی چون راسته‌دوز، قالی‌باف، معرق‌کار، آشپز هتل، مشبک‌کار، طراح نقشه فرش، نصاب در و کمد چوبی، پیرایشگر مردانه، کیف‌دوز، تعمیرکار ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، کارگر فنی مرغداری صنعتی، کابینت‌ساز چوبی، کشت‌کار گلخانه‌های خاکی، پرورش‌دهنده زنبور عسل  را از دیگر حرفه‌های آموزش داده شده در قالب طرح استاد ـ شاگردی عنوان کرد.

وی در خصوص عملکرد این اداره کل در این بخش افزود: در سال گذشته به میزان 846 هزار و 167 نفرساعت آموزش به متقاضیان ارائه شد و استان همدان از استان‌های پیشرو در اجرای این شیوه نوین آموزشی در سطح کشور بوده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان یادآور شد: آموزش‌های ارائه شده مطابق تمام یا بخشی از استاندارهای آموزشی سازمان اجرایی شد.

وی ابراز داشت: در این شیوه شاگرد در پایان دوره می‌تواند با مراجعه به مراکز معین شده در آزمون‌های سنجش مهارت شرکت کرده و در صورت قبولی گواهینامه مهارت دریافت کند.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول