اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حج و زیارت:

8 میلیون زائر در نوبت عمره قرار دارند

رئیس سازمان حج و زیارت از ثبت نام 42 هزار متقاضی حج از سراسر کشور در مرحله نخست ثبت‌نام‌ها خبر داد و گفت: 8 میلیون زائر درنوبت عمره و یک میلیون و 460 هزار نفر در نوبت حج تمتع که از سال‌ها قبل ثبت نام کرده‌اند، قرار دارند.

8 میلیون زائر در نوبت عمره قرار دارند

حجت‌الاسلام سید احمد موسوی در حاشیه مراسم مسافران قبله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به اجرای طرح تعدیل عوامل حج اظهار داشت: با تعدیل یک‌هزار نفر از عوامل حج تمتع و جایگزینی یک‌هزار نفر از زائران ثبت نام شده در نوبت اعزام، مبلغ قابل توجهی در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است.

وی اجرای طرح تعدیل عوامل حج را دارای ویژگی‌های بی‌شماری دانست و گفت: اگر متوسط قیمت حج امسال 10 میلیون تومان محاسبه شود و هزینه برای یک‌هزار نفر عوامل نیز به ازای هر نفر این رقم در نظر گرفته شود بنابراین بر این اساس به میزان 10 میلیارد تومان در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است.

به گفته وی یک‌هزار نفر زائر ثبت نام شده و در نوبت موفق شده‌اند زودتر از اعلام مقرر به حج اعزام شوند و یک‌هزار نفر قبل از آن نیز در نوبت اول قرار می‌گیرند. 

موسوی همچنین میزان هزینه حج در جمهوری اسلامی را با وجود مشکلات اقتصادی ارزان‌تر از کشورهای دیگر قلمداد و عنوان کرد: در رابطه با حج عمره با وجود تورم 10 تا 15 درصدی عربستان، اجناس خریداری شده برای عمره به قیمت عربستان سعودی 7 میلیون ریال ارزان‌تر از سال قبل خریداری شده است.

وی هزینه حج 15 روزه و بدون شام و ناهار توسط کشور ترکیه را 4 هزار و 600 دلار اعلام کرد و گفت: بر این اساس هزینه حج 30 روزه با خدمات شام، ناهار، صبحانه و سایر خدمات دیگری که ارائه می‌شود بین 3 هزار و 750 تا 4 هزار و 500 دلار است.

رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: خدماتی که جمهوری اسلامی ایران برای حجاج خود دارد زبان‌زد حتی عربستانی‌ها است.

موسوی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از مردم خواهان شفاف‌سازی وضعیت سپرده‌های خود هستند افزود: با وجود این که از قبل اعلام شده که سپرده‌های مردم در اختیار بانک‌ها است و در اختیار سازمان حج و زیارت نیست اما صحبت‌هایی با بانک‌ها شده تا سود سپرده‌ها را افزایش دهند.

وی ثبت نام و اعزام به روز و بدون قرارگیری در انتظار نوبت را یکی از خواسته‌های بر حق مردم دانست و ابراز داشت: 8 میلیون نفر زائر در نوبت عمره و یک میلیون و 460 هزار نفر در نوبت حج تمتع که از سال‌ها قبل ثبت نام کرده‌اند قرار دارند و به معنای دیگر سازمان حج و زیارت امروز در مقابل کار انجام شده قرار گرفته است.  

به گفته وی تا زمانی که تکلیف ثبت‌‌نام‌ شدگان قبلی روشن نشود و همه به حج مشرف نشوند نمی‌توان سیاست جدیدی اتخاذ کرد. 

مشاور رئیس جمهور در ادامه از ثبت نام 42 هزار نفر متقاضی حج از سراسر کشور در مرحله نخست ثبت نام‌ها خبر داد.

موسوی متذکر شد: افرادی که فیش‌هایی تا 20 آذرماه سال 84 را در اختیار دارند می‌توانند برای مرحله دوم مراجعه و ثبت‌نام کنند و با توجه به این‌که در صورت پرشدن ظرفیت مرحله دوم، به مرحله سوم می‌روند.

انتهای پیام/2406/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول