اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودبار:

موج دوم بیداری اسلامی نشأت گرفته از اعتقادات مذهبی مردم‌ است

امام جمعه رودبار گفت: موج دوم بیداری اسلامی که در کشورهایی مانند لیبی، مصر، تونس و دیگر کشورهای جهان به‌‌وجود آمده است نشأت گرفته از اعتقادات مذهبی‌ و دینی مردم است.

موج دوم بیداری اسلامی نشأت گرفته از اعتقادات مذهبی مردم‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام عباس گروهی در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این شهرستان با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک روز معلم اظهار داشت: معیار و ملاک ارزش انسان از دیدگاه قرآن و روایات معصومان علم، تقوا و جهاد در راه خدا است و خداوند به اهل علم امتیازات ویژه‌ای داده است.

وی افزود: علم به انسان ارزش می‌دهد و کمک می‌کند تا از نظر معنوی به جایی برسد، آن علمی که توأم با بندگی باشد، به تعبیر امام صادق (ع) نور است.

امام جمعه رودبار تصریح کرد: معلم با شغل، علم و دانش خود همان کاری را انجام می‌دهد که انبیا بزرگ الهی انجام دادند و علم ایشان در راستای رشد و تعالی جامعه و خدمت‌رسانی به خلق‌الله است.

وی خاطرنشان کرد: علم است که به انسان قدرت اجتماعی و سیاسی می‌دهد و هر جامعه‌ای که از نظر علمی رشد کند می‌تواند در همه زمینه‌ها موفق باشد و معلمان باید تلاش کنند تا بتوانیم در زمینه علمی به موفقیت کامل دست یابیم.

خطیب جمعه رودبار خاطرنشان کرد: شرط نزدیکی با پیامبر اکرم (ص) علم و دانایی است و معیار و ملاک دوستی با ایشان فرمانبرداری از اوامر خداوند و مطیع اوامر الهی بودن است و کسی نمی‌تواند ادعا کند که دوست پیامبر است اما شخصی که از اوامر الهی تبعیت نکند، دشمن پیامبر اسلام است. 

گروهی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی گفت: رهبر انقلاب بر دو مسئله «مرجعیت‌های نامطمئن و تلاش قارون‌های شهوت‌ران» به عنوان خطری که موج بیداری اسلامی را تهدید می‌کند، اشاره کردند.

وی اظهار داشت: موج دوم بیداری که در کشورهایی مانند لیبی، مصر، تونس و دیگر کشورهای جهان به‌وجود آمده است، نشأت گرفته از اعتقادات مذهبی‌ و دینی مردم است و مردم با توجه به اعتقاداتی که دارند دست به تظاهرات علیه طاغوتیان می‌زنند و آن‌ها را سرنگون کرده‌اند.

امام جمعه رودبار تصریح کرد: مردم این کشورها بعد از سرنگون کردن حکومت‌های طاغوتی با انتخابات پارلمانی که برگزار کردند، نشان دادند که به دنبال جریان‌های اسلام‌گرا هستند و این حرکت برای دشمنان اسلام قابل تحمل نیست و برای اینکه جلوی این حرکت را بگیرند به سراغ هر حرکتی که نیاز باشد می‌روند که به عنوان نمونه می‌توان به طرح و پیاده کردن اسلام بدلی و آمریکایی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: دشمنان تمامی توان خود را برای نابودی اسلام به کار گرفته‌اند و با هزینه‌های هنگفتی که دولت‌های عربستان‌، ترکیه‌ و قطر کمک می‌کنند، قصد دارند دولت سوریه را از پای در بیاورند، تا جایی که ملک‌عبدالله اعلام می‌کند که اگر 200 میلیارد دلار پول نیاز باشد تا سوریه را شکست دهیم، خرج می‌کنیم.

انتهای پیام/2655/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول