اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

ولایت همزاد با نبوت است/در نظام اسلامی بنیاد شهید حکم محراب مسجد را دارد

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از آنجایی که امام رضا(ع) و پدر و فرزند ایشان به مقام رفیع شهادت رسیده‌اند، فرهنگ شهادت از امام رضا(ع) در این کشور نشات گرفته است.

ولایت همزاد با نبوت است/در نظام اسلامی بنیاد شهید حکم محراب مسجد را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان در مراسم افتتاحیه‌ مرحله کشوری نهمین دوره مسابقات قرآن کریم، وی‍ژه کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی اظهار داشت: بنیاد شهید افضل نهادهاست و باید کارکنان این بنیاد افضل افراد در جامعه باشند.

وی خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی بنیاد شهید حکم محراب مسجد را دارد و از آن جا که این بنیاد یکی از بالاترین نهادهاست و با تمسک به قرآن و اهل بیت پیوند خورده است، توانسته جایگاه تاثیرگذار و بی‌بدیلی را به خود اختصاص دهد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید افزود: تلاوت قرآن مقدمه‌ای برای فهم آن است و تدبر و درک آن باعث گشوده‌ شدن دریچه قلب بر مفاهیم معنوی شده و فهم قرآن برای آراسته و نورانی‌شدن به حقایق درونی است.

رحیمیان در ادامه به مساله ولایت اشاره کرد و گفت: این مساله همزاد با نبوت است و پیامبر اسلام بر حسب وحی الهی در گام اول اعلام نبوت و رسالت کرده و این ابلاغ را از خویشاوندان خود شروع کردند.

وی با اشاره به نقش مهم ولایت فقیه در جامعه اسلامی افزود: ولایت فقیه همان نقشی را در مدیریت جامعه دارد که پیامبر اکرم(ص) در رهبری جامعه خود داشته است و امام خمینی(ره) احیاکننده این اصل بوده و انقلاب اسلامی بی‌بدیل‌ترین و بزرگ‌ترین انقلاب عصر حاضر بوده است.

وی اظهار داشت: ما هر چه داریم از معنویت اسلام و فرهنگ شهادت به برکت این امام همام است و حضرت رضا(ع) نقش سرنوشت‌سازی در احیاء فرهنگ شهادت داشته است.

انتهای پیام/70005/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول