اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب بودجه سه دوازدهم سال 92 در مجلس

مرمت آثار تاریخی آذربایجان غربی در اولویت قرار می‌گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: با تصویب بودجه سه دوازدهم سال 92 در مجلس، مرمت و حفظ آثار تاریخی استان آذربایجان غربی در اولویت کاری قرار می‌گیرد.

مرمت آثار تاریخی آذربایجان غربی در اولویت قرار می‌گیرد

جعفر ذوالفقاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: گردشگری از موارد بسیار مهم است که باید روی آن توجه ویژه و سرمایه‌گذاری کرد، اما در مورد تحقیق و مطالعه گردشگری در استان ضعیف عمل شده است.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی پتانسیل بسیار مناسبی برای گردشگری دارد، افزود: امروزه کشورهایی که عقبه‌ای تاریخی ندارند برای جذب گردشگر تلاش می‌کنند و در برخی اوقات مدعی هم شده‌اند، اما کشور ما زمینه لازم تاریخی و طبیعی را داراست و در این زمینه باید تلاش کنیم سرمایه‌گذاری گسترده‌ای صورت گیرد.

ذوالفقاری تصریح کرد: اگر می‌بینیم برخی کشورها تلاش می‌کنند تا نمادها و سمبل‌های کشورمان را به نام خودشان ثبت کنند، نشانه غنای فرهنگ و تاریخ ما، خلأ تاریخی آن کشورها و عقبه تحقیر شده تاریخی آن‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی وجود منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو را فرصتی بسیار مغتنم دانست که می‌تواند در بحث گردشگری، سرمایه‌گذاری مناسبی انجام دهد و شهرستان ماکو را آن طور که باید به دنیا بشناساند.

انتهای پیام/61001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول