اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آل‌اسحاق:

اقتصاد را نباید با متر سیاسی سنجید

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: یک آسیب که باید برای آن چاره‌ای اندیشید، آن است که تمام امور از اقتصاد و فرهنگ و هنر را با متر سیاسی می‌سنجیم.

اقتصاد را نباید با متر سیاسی سنجید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یحیی آل‌اسحاق عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه این شهر اظهار داشت: تمام امور در کشور سیاست زده شده و خوب و بد و زشت و زیبای هر چیز با معیار سیاست سنجیده می‌شود.

وی افزود: حوزه اقتصاد، حوزه تولید ثروت و بهره‌وری است. اینکه چگونه از منابع محدود حداکثر منافع را کسب کنیم، در حالی که سیاست حوزه قدرت است و این دو اگرچه در مبادی عالیه به یکدیگر می‌رسند، اما جنسی متفاوت دارند.

آل اسحاق اضافه کرد: یک فرد سیاسی شاید کارخانه تولید خودرو را یک واحد با چند هزار نیرو ببیند که باید به نوعی رضایت آنها جلب شود، چراکه می‌توانند حامی انتخاباتی باشند.

وی ادامه داد: فرد اقتصادی اما زمانی که در کارخانه مدیر می‌شود، به دنبال آن است که با افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌کردها و افزایش اضافه کار تولید را بیفزاید.

به گفته وی، مدیریت پوپولیستی و سیاست‌زده به جای منافع بلندمدت جامعه و کشور به دنبال جلب رضایت افراد است.

آل‌اسحاق بیان کرد: فرد سیاست‌گرا تمام منابع را توزیع می‌کند، اما اقتصاد‌دان به تولید ناخالص داخلی می‌اندیشد و فرد جامع ترکیبی از این دو نگاه را پیاده می‌کند.

وی در ادامه ابراز داشت: تحریم‌ها اثراتی داشته، اما باعث از کار افتادن کشور نشده است.

آل‌اسحاق در ادامه گفت: تحریم کمی زندگی را برای ما سخت کرده؛ چنانکه ما نسبت به ترکیه 25 درصد گران‌تر زندگی می‌کنیم، اما به اهداف کلان ما ضربه نزده است.

به گفته وی، هر تحریم برای موفق بودن باید 12 شرط داشته باشد، اما تحریم غرب علیه ایران در بهترین شرایط تنها 30 درصد اثرگذاری داشته است.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای آن است که در برابر هر حمله، ضد حمله داشته باشیم.

وی تصریح کرد: لازمه اینکه مدیریت اقتصادی کشور بتواند اقتصاد مقاومتی را پیاده کند، این است که به طور دقیق حلقه‌های اقتصاد و نقاط آسیب‌پذیر را بشناسد و توانایی تعویض زنجیره‌های فرسوده حلقه را داشته باشد.

آل‌اسحاق افزود: یک فرد متخصص اقتصادی که تجربه عملیات اقتصادی و روحیه حمله و دفاع داشته باشد، می‌تواند مجری اقتصاد مقاومتی شود.

وی در ادامه به تشریح شرایط اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: اقتصاد مقاومتی برای حذف وابستگی به نفت، کاهش مصرف محصولات خارجی و به‌کارگیری تمام ظرفیت اقتصادی کشور برنامه دارد.

آل‌اسحاق ادامه داد: زندگی اقتصادی ایرانیان بانک محور است و لازم است که منابع به جای توزیع به سمت تولید هدایت شود.

وی در پایان یادآور شد: هر چیز را همگان دانند و «همگان» هنوز زاییده نشده، بنابراین اینکه کسی با اتکا به تعدادی کارمند بگوید، من برای تمام مسائل کشور راه‌حل دارم، سخن صحیحی نیست و باید از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کرد.

انتهای پیام/2448/ذ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول