اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

اعطای 18.7 میلیارد تومان به سهامداران صندوق حمایت از کشاورزی همدان

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی همدان گفت: سال گذشته 18.7 میلیارد تومان تسهیلات به سهامداران صندوق پرداخت شده است.

اعطای 18.7 میلیارد تومان به سهامداران صندوق حمایت از کشاورزی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین رستمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صندوق توسعه کشاورزی استان همدان بر اساس ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی با هدف توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با مشارکت 14 تشکل از تشکل‌های فعال در بخش و با سرمایه اولیه 53 میلیون تومان تأسیس شد.

وی گفت: طبق ماده 17 قانون افزایش بهره‌وری، دولت موظف شده 49 درصد آورده سهم خود در تشکیل و افزایش سرمایه صندوق را از محل فروش امکانات قابل واگذاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های تابعه تأمین کند.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان ادامه داد: تاکنون 5.4 میلیارد تومان سهم دولت از سرمایه صندوق تأمین و در اختیار قرار گرفته که با آورده تشکل‌ها به مبلغ 5.7 میلیارد تومان، سرمایه صندوق به 11 میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده است.

*لزوم افزایش سرمایه صندوق توسعه حمایت از کشاورزی

وی تعداد سهامداران صندوق را 109 تشکل دانست و در ادامه افزود: این مبلغ سرمایه در مقایسه با نیاز بخش بسیار ناچیز است و ارائه خدمات را محدود کرده است.

رستمی ادامه داد: انتظار می‌رود با عنایت به اولویت بخش کشاورزی، منابع بیشتری به صندوق کمک شود تا امکان توسعه خدمات فراهم شود.

وی ابراز داشت: مسئولان با توجه به ظرفیت‌های قانونی سهم دولت را تأمین کنند چون در این صورت تشکل‌ها نیز با رغبت سهم خود را وارد صندوق می‌کنند و همین امر افزایش خدمات را در بر دارد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان ادامه داد: سال گذشته 18.7 میلیارد تومان تسهیلات به سهامداران صندوق پرداخت شده است.

وی ابراز داشت: پرداخت تسهیلات به تشکل‌های سهامدار بدون تشریفات زائد و با حداقل کارمزد سه یا چهار درصد و با تضامین ساده که عمدتاً شامل چک و سفته است، انجام می‌شود.

رستمی ادامه داد: در سال گذشته سهم صندوق را به 11.2 میلیارد تومان افزایش دادیم که 3.5 میلیارد تومان از اعتبارات ملی به عنوان سهم دولت جذب شد و 3.4 میلیارد تومان نیز از سوی تشکل‌ها تزریق شد در صورتی که سهم سرمایه صندوق سال گذشته 4.7 میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به مشارکت در اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی ابراز داشت:‌ اجرای چند قرارداد عاملیت با سازمان جهاد کشاورزی نیز از دیگر برنامه‌های ما بوده است.

*10 هزار و 939 هکتار آبیاری تحت فشار انجام شد

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان همدان مهمترین قرارداد را در خصوص آبیاری تحت فشار دانست و افزود: یکی از فعالیت‌های اثرگذار در راستای اجرای سیاست‌های راهبردی ملی به منظور صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع زیرزمینی است توجه به آبیاری تحت فشار است.

وی ابراز داشت: در سال گذشته 12 هزار و 397 هکتار قرارداد آبیاری تحت فشار با کشاورزان منعقد شد که تاکنون 10 هزار و 939 هکتار آن اجرایی شده است.

رستمی اعطای تسهیلات تلفیقی به شرکت‌های تعاونی تولید را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: تاکنون 17 تعاونی تولید موفق به اخذ این تسهیلات یارانه‌دار با دو درصد کارمزد شده‌اند که این مهم همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای عقد قرارداد عاملیت طرح جامع کشاورزی حفاظتی افزود: اجرای قرارداد عاملیت طرح تجهیز شرکت‌های مکانیزاسیون نیز از دیگر اقدامات بوده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی همدان در ادامه به برنامه‌های پیش روی صندوق اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از برنامه‌های صندوق افزایش سرمایه از مبلغ 11.2 میلیارد به 220 میلیارد تومان طی پنج سال آینده است که از این طریق امکان توسعه و گسترش سطح خدمات صندوق و ایفای نقش محسوس در رفع نیاز مالی تولیدکنندگان بخش کشاورزی فراهم خواهد شد.

وی در پایان سخنانش با تأکید بر لزوم افزایش تعداد تشکل‌های سهامدار صندوق افزود: به دنبال افزایش تشکل سهامداران از 108 مورد به 300 مورد هستیم.

انتهای پیام/89002/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول