اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی مهدیشهر خبر داد

اتمام احداث استخر بزرگ ذخیره آب کشاورزی در شهمیرزاد + تصاویر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهدیشهر از اتمام عملیات اجرایی احداث استخر بزرگ ذخیره آب کشاورزی مرغک در شهمیرزاد خبر داد.

اتمام احداث استخر بزرگ ذخیره آب کشاورزی در شهمیرزاد + تصاویر

پرویز میرآخورلو امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در مهدیشهر اظهار داشت: حجم این استخر خاکی با پوشش پلیمری، 150 هزار متر مکعب است و عموم مردم شهمیرزاد، بهره‏برداران آن هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه باغ‏های شهمیرزاد اراضی تحت کشت این استخر بزرگ است، گفت: برای خرید و نصب ورق‌های ژئو ممبران به میزان 29 هزار متر مربع و اجرای ژئو تکستال (لایه محافظ زیر ورق)، دو میلیارد و 285 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی بلاعوض استانی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: هزینه عملیات خاک‏برداری، خاک‏ریزی و آماده‏سازی بستر استخر نیز به صورت خودیاری از سوی بهره‏برداران تأمین شده است.

میرآخورلو هدف از ساخت این استخر را ذخیره‏سازی آب‏های مازاد در ماه‏های غیر زراعی و مصرف در فصول زراعی بیان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهدیشهر افزود: معرفی 50 دامدار به بانک برای دریافت تسهیلات، تشکیل بیش از 70 پرونده برای متقاضیان تسهیلات دامداری و تشکیل 31 پرونده برای متقاضیان دریافت مجوز نیز انجام شده است.

میرآخورلو معرفی پنج متقاضی برای دریافت اراضی در مجتمع دامپروری، شروع عملیات اجرایی جاده بین مزارع به طول یک‌هزار و 500 متر و بازدید و اجرای پیش‏آگاهی برای کنترل آفات قرنطینه‏ای در مزارع در سطح 500 هکتار را از دیگر فعالیت‏های صورت گرفته در شهرستان مهدیشهر عنوان کرد.

وی اجرای کارگاه آموزشی IPM برای باغداران انار منطقه درجزین با حضور 40 باغدار را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان مهدیشهر عنوان کرد.

انتهای پیام/2249/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول