اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس اداره امور قرآن آموزش و پرورش استان قم خبر داد

رونمایی از سایت خانواده ختم قرآن کریم

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پروش استان قم از رونمایی سایت خانواده ختم قرآن کریم خبر داد و گفت: این سایت فعالیت گروه‌هایی که به ختم قرآن اهتمام دارند را ساماندهی می‌کند.

رونمایی از سایت خانواده ختم قرآن کریم

جلال خدامحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، از رونمایی سایت خانواده ختم قرآن کریم خبر داد و اظهار داشت: پس از ملی شدن طرح خانواده ختم قرآن کریم، این طرح به صورت گسترده در تمام مدارس استان قم آغاز شد و اکنون بیش از 30 هزار نفر از دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده‌هایشان به اضافه جمعی از مردم عادی در این طرح شرکت کردند.

وی افزود: اکنون شرکت کنندگان در این طرح به گروه‌های 120 نفری تقسیم شده‌اند و روزانه به قرائت قرآن کریم می‌پردازند.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: گروه‌های 120 نفری زیر نظر یک یاور قرآن فعالیت می‌کنند که هر چهار ماه یک بار به صورت گروهی قرآن کریم را ختم می‌کنند.

وی هدف از برگزاری و اجرای این طرح را تحقق سفارشات ائمه اطهار به ویژه جلا دادن روح با تلاوت چند آیه از قرآن کریم عنوان کرد.

خدامحمدی با بیان اینکه همه گروه‌ها 23 اردیبهشت ماه چهارمین دوره قرآن کریم را ختم می‌کنند افزود: پنجمین دوره این طرح از روز 24 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی به تدوین و طراحی سایت خانواده ختم قرآن کریم در قم پرداخت و بیان داشت: این سایت فعالیت گروه‌هایی که به ختم قرآن اهتمام دارند را ساماندهی می‌کند و هر شخصی می‌تواند با ورود به این سایت و وارد کردن شماره ملی و پُر کردن فرم‌های در نظر گرفته شده در اجرای این طرح مشارکت داشته باشد.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: پس از رونمایی این سایت تعداد بیشتری از علاقه‌مندان می‌‌توانند در اجرای این طرح به صورت رایگان مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: پیش از طراحی و تدوین این طرح برای ارسال پیامک و پذیرش عضو در این طرح بیش از 100 میلیون تومان هزینه می‌شد که اکنون این هزینه با رونمایی از سایت طرح خانواده ختم قرآن کریم بسیار کاهش یافته و به مرز صفر رسیده است.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه تلاوت روزانه قرآن کریم از طریق همین سایت انجام می‌شود ابراز داشت: پس از رونمایی رسمی این سایت در همایشی که با حضور قرآن یاوران برگزار می‌شود شیوه ورود به سایت توضیح داده خواهد شد.

انتهای پیام/78005/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول