اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان صورت گرفت

رونمایی از دو طرح علمی پژوهش‌سرای خیام اهر

طرح پنیر پروبیوتیک و شوینده گیاهی که از طرح‌های علمی اجرا شده در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خیام اهر بود، با حضور مسئولان کشوری و استانی و فرماندار اهر رونمایی شد.

رونمایی از دو طرح علمی پژوهش‌سرای خیام اهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی ظهر امروز در همایش ملی بیوتکنولوژی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران غیرت دینی، هویت ملی، خلاقیت‌ها و توانمندی‌های جوانان را در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی بارور و شکوفا کرد.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی، امکانات نظام مقدس جمهوری اسلامی در مراکز علمی و آموزشی برای حمایت از خلاقیت‌های جوانان فراهم شده است.

فرماندار اهر تصریح کرد: یکی از اهم برنامه‌های دولت حمایت عملی از نخبگان و پژوهشگران در زمینه فتح قله‌های پیشرفت و ترقی کشور است.

وی گفت: امروز جوانان ما با خلق حماسه‌های مختلف در حوزه فناوری‌های هسته‌ای، علوم فضایی، سلول‌های بنیادین و صنایع دفاعی به دنیا ثابت کردند که وجود تحریم‌های توخالی دشمنان نظام و انقلاب و توطئه‌های گوناگون تأثیری در اراده پولادین ملت ایران در رسیدن به قله‌های پیشرفت و ترقی ندارد.

فرماندار اهر تأکید کرد: امروز دشمن می‌خواهد حضور جوانان ما را در صحنه‌های اجتماعی کمرنگ جلوه دهد که باید جوانان با بصیرت در تمام عرصه‌ها شرکت فعال داشته باشند.

وی گفت: آموزش صحیح روش تحقیق می‌تواند، دانش‌آموزان را برای سال‌های بعد به ویژه در دوره‌های آموزش عالی آماده کند.

فرماندار اهر تأکید کرد: مسیر علم‌آموزی و علم‌اندوزی در مدارس باید با آموزش و یادگیری مبتنی بر پژوهش همراه باشد.

وی افزود: مواجه ساختن دانش‌آموزان با مسائل واقعی جامعه و کمک به آنها برای پژوهش در کنار جستجوی راه‌حل‌های مناسب، نه تنها آنان را در مسیر صحیح یادگیری قرار می‌دهد؛ بلکه مهارت‌های اساسی تفکر چون شناسایی و تبیین مسائل شیوه جمع‌آوری و دسته‌بندی اطلاعات همچنین زمینه‌سازی و آزمون فرضیه‌ها را به آنان می‌آموزد.

صدیقی گفت: این کار فقط با تدوین و اجرای برنامه درسی پژوهش‌محور میسر است که همت والای دست‌اندرکاران و برنامه‌ریزان آموزش و پرورش کشور را می‌طلبد.

در پایان این همایش طرح پنیر پروبیوتیک و شوینده گیاهی که از طرح‌های علمی اجرا شده در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خیام اهر بود، با حضور مسئولان کشوری و استانی رونمایی شد. 

انتهای پیام/60004/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول