اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

حماسه نیازمند عمل به قرآن است/ تحقق حماسه اقتصادی با تقویت اراده خودکفایی مردم

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه برای خلق حماسه نیازمند عمل به فرامین خداوند در قرآن هستیم، گفت: حماسه اقتصادی را با اراده خودکفا شدن مردم می‌توان محقق کرد.

حماسه نیازمند عمل به قرآن است/ تحقق حماسه اقتصادی با تقویت اراده خودکفایی مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی در آیین افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام‌نور کشور اظهار کرد: قرآن مهم‌ترین محوریت در تمام امور است.

وی با اشاره به شعار سال‌جاری خاطرنشان کرد: برای تحقق حماسه سیاسی، باید به قرآن رجوع کرد؛ در پرتو قرآن است که می‌توان حماسه را خلق کرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اگر عمل به قرآن در زندگی ما جریان داشته باشد، حتماً حماسه محقق می‌شود.

حجازی با اشاره به اینکه روحیه حماسی در جوانان و مردم متدین و ولایت‌مدار ایران اسلامی وجود دارد، گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی با تمسک به فرامین الهی در قرآن مجید قطعاً حماسه‌های بزرگی را خلق خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای حماسه اقتصادی را می‌توان در قرآن یافت، اظهار کرد: درستی، پاکی و رفع تبعیض در همه امور، تحقق حماسه اقتصادی است.

وی ادامه داد: حماسه اقتصادی را مردم با اراده خودکفا شدن می‌توانند خلق کنند.

استاندار خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد:  مهم‌ترین و تأثیرگذارترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران معنویت جامعه و جوانان در تمسک به قرآن، و ورود قرآن به جامعه است.

وی با اشاره به دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس برای کشور تصریح کرد: از دستاوردهای بزرگ هشت سال دفاع مقدس آن است که تنها چیزی که از رزمندگان و شهدا باقی‌مانده، یک قرآن جیبی است که بیانگر انس آن‌ها با قرآن است.

حجازی اضافه کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس شهدا و قرآن لحظه‌ای یکدیگر را ترک نکردند و این‌ها برای ما درس عبرت است.

وی با اشاره به اینکه دوری از قرآن کریم خواست دشمنان اسلام و استکبار است افزود: هراس جدی دشمنان از اسلام به خاطر وجود قرآن کریم است.

وی خاطرنشان کرد: انس‌داشتن، عمل‌کردن و فهم قرآن کریم ضامن واقعی کشور است.

استاندار خوزستان افزود: موفق‌ترین ابزار ما برای مقابله با استکبار و تداوم انقلاب اسلامی با حضور حضرت حجت(عج) تأکید بر انس و تمسک به قرآن است.

حجازی با ابراز تأسف از اینکه ما با قرآن انس داریم و آن را می‌فهمیم، اما در عمل کردن به قرآن، نسبت به آنچه عمل می‌کنیم تا حدودی مغایرت وجود دارد، گفت: قرآن می‌فرماید باید با یکدیگر مهربان باشیم، اما گاهی مواقع در فضای انتخاباتی دشمن را فراموش و به یکدیگر حمله می‌کنیم که در این مواقع خداوند ما را در عمل به قرآن آزمایش می‌کند.

وی در پایان متذکر شد: سئوال جدی این است که آیا قرآن ما را به تهمت، غیبت، تخریب و ورود به مسائل شخصی یکدیگر راهنمایی نکرده‌ است؟

انتهای پیام/2329/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول