اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهادکشاورزی مازندران خبر داد

وجود 300 هزار هکتار اراضی شیبدار کم‌بازده در مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان مازندران گفت: 200 تا 300 هزار هکتار اراضی شیب‌دار کم‌بازده در این استان داریم.

وجود 300 هزار هکتار اراضی شیبدار کم‌بازده در مازندران

یحیی ابطالی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر، درباره میزان تسهیلات پرداختی سال 91 به بخش توسعه کشاورزی در اراضی شیبدار استان، اظهار داشت: سال گذشته بیش از 70 میلیارد ریال تسهیلات به ‌منظور اصلاح و احیای باغات در اراضی شیبدار مازندران به متقاضیان پرداخت شد.

وی افزود: امسال هم منتظر طرح توسعه در این اراضی هستیم تا ضمن معرفی ارقام مستعد گیاهی به ویژه ارقام هسته‌دار و دانه‌دار، میزان تسهیلات را اعلام و به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان مازندران با بیان اینکه مطالعات طرح‌های توسعه‌ای در بسیاری از اراضی شیب‌دار استان مازندران انجام شده است، اظهار داشت: تنها 3 هزار هکتار از آمار این مطالعات مربوط به اراضی شیبدار ساری، نکا و بهشهر است.

ابطالی همچنین از وجود حدود 200 تا 300 هزار هکتار اراضی شیبدار و کم بازده در استان مازندران خبر داد که تغییر الگوی کشت و شخم و شیار در خلاف جهت شیب، برای آنها توصیه شده است.

وی تصریح کرد: کاشت درختان سیب پایه در سطح 50 هکتار از اراضی شیبدار دودانگه ساری، الگوی کشت منحصربه‌فردی در استان و کشور است که کشاورزان می‌توانند با استناد به آن و استفاده از تکنولوژی روز، کشاورزی پایدار و به‌صرفه‌ای داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان مازندران در پایان گفت: شناسایی مناطق مستعد توسعه طرح تغییر الگوی کشت در اراضی شیبدار یکی از ضروریات سازمان جهادکشاورزی استان است.

انتهای پیام/86001/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول