اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) در مشهد:

جایگاه ولایت فقیه حفظ نشود، اسلامی باقی نمی‌ماند

قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) در مشهد گفت: ولایت فقیه عنصر جدایی‌ناپذیر از اسلام است و اگر عنصر ولایت فقیه را جدا کنیم اسلام باقی نمی‌ماند.

جایگاه ولایت فقیه حفظ نشود، اسلامی باقی نمی‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله محمود رجبی ظهر امروز در همایش بزرگداشت شهید مطهری که در محل مدرسه علمیه جوادالائمه برگزار شد، اظهار کرد: برای رسیدن به قله تکامل و سعادت باید مراحل ابتدایی را سیر کنیم.

وی افزود: به طور کلی باید سه عامل اساسی را بسترساز سعادت و تکامل جامعه توصیف کنیم، ایده پردازی، انگیزش و فرهنگ سازی، و ساختارسازی در زمره عوامل اساسی و بسترساز تکامل جامعه به شمار می‌رود.

رجبی با بیان اینکه اسلام ناب محمدی تنها دینی ناب و تحریف نشده است، خاطرنشان کرد: اسلام ناب محمدی مسیر سعادت و تکامل بشر را به طور کامل ترسیم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه هجمه‌ها و توطئه‌های وارد بر نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه را هدف قرار داده، تصریح کرد: امروز جایگاه ولایت فقیه برای دشمنان نظام به طور کامل تبیین شده و از همین حیث آنان نوک پیکان هجمه‌های خود را به سوی ولایت فقیه نشانه گرفته‌اند.

قائم مقام آیت‌الله مصباح یزدی در موسسه امام خمینی(ره) یادآور شد: امروز بیش از هر روز دیگری باید حمایت و پیروی جدی و قاطعانه از ولایت فقیه داشته باشیم چرا که این حمایت سبب تقویت سنگرها و ضعف دشمنان نظام می‌شود.

رجبی اذعان داشت: هجمه‌های فرهنگی دشمن به ویژه در فضای رسانه‌ای و مجازی برای این است که جوان امروز تبیین و استدلال عقلانی و منطقی از ارزش‌ها و اصول و به ویژه ولایت فقیه نداشته باشد.

وی تاکید کرد: در زمانی که دشمنان نظام از هیچ هجمه و توطئه‌ای در مسیر ضعف و براندازی ما دریغ نمی‌کنند ما نیز نباید سکوت کرده و مهم‌ترین تکلیف در این مسیر تبیین جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید بدانیم که اگر جایگاه ولایت فقیه در جامعه حفظ نشود با مشکلات فراوانی مواجه می‌شویم.

رجبی اذعان داشت: فتنه 88 مسئله‌ای نبود که در همان سال خلاصه شود بلکه این برنامه فتنه از 10 سال گذشته طراحی و تدوین شده بود اما در میان حوادث تلخ فتنه 88 مسئله‌ای حائز اهمیت برای جامعه اسلامی رخ داد.

قائم مقام آیت الله مصباح یزدی در موسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: آن حادثه و مسئله مهم در صحنه فتنه 88 این بود که حضور جدی و قاطعانه ولایت فقیه تمام نقشه‌های دشمنان نظام را بر آب کرد.

به گفته رجبی ولایت فقیه عنصر جدایی‌ناپذیر از اسلام است و اگر عنصر ولایت فقیه را جدا کنیم اسلام باقی نمی‌ماند.

 

انتهای پیام/70023/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول