اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی سیستان و بلوچستان:

اطلاع‌رسانی شفاف رسانه‌ها مردم را برای انتخاب نامزد اصلح یاری می‌کند

قائم مقام ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی سیستان و بلوچستان گفت: اطلاع‌رسانی شفاف رسانه‌ها سبب می‌شود مردم نامزد اصلح را با آگاهی کامل انتخاب کنند.

اطلاع‌رسانی شفاف رسانه‌ها مردم را برای انتخاب نامزد اصلح یاری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمدرضا طاهری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: ستاد ویژه پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی به ریاست رئیس‌کل دادگستری استان تشکیل شده است.

وی افزود: در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی، بر خلاف انتخابات ریاست جمهوری اخیر، کمترین جرائم انتخاباتی را داشته‌ایم به‌گونه‌ای که آمار قابل ارائه نبود.

قائم مقام ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: وظیفه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی دخالت در امور نظارتی و اجرایی انتخابات نیست بلکه رصد مواردی است که در این راستا ممکن است جرم باشد.

طاهری اضافه کرد: سه‌شنبه هر هفته جلسات ستاد برگزار می‌شود و ادارات و دستگاه‌های مربوطه نتیجه فعالیت‌های خود را بحث و بررسی می‌کنند در این میان اگر ‌جرائم انتخاباتی را مشاهده کرده باشند، برای پیشگیری‌، دستگاه‌های قضایی و انتظامی اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: بیشتر جرائم انتخاباتی در سایه پست و منصب‌هایی که نامزدهای انتخاباتی دارند، اتفاق می‌افتد.

این مسئول نقش رسانه‌ها را در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی بسیار موثر دانست و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با احترام به قوانین و مقررات، اطلاع‌رسانی شفاف و بدون ایجاد هرگونه ابهام، مردم  را در انتخاب نامزد اصلح یاری کنند.

طاهری آگاهی‌‌بخشی در زمینه قوانین انتخابات به مردم، ایجاد شور و نشاط مثبت برای مشارکت حداکثری و تشریح برنامه‌های کاندیداهای انتخابات برای مردم را از مهم‌ترین وظایف رسانه‌ها و خبرنگاران تا زمان برگزاری انتخابات عنوان کرد.

وی متذکر شد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود، قطعا شاهد هیچگونه مشکلی در هیچ زمینه‌ای به ویژه انتخابات نخواهیم بود.

این مسئول متذکر شد: امیدواریم رسانه‌ها با آگاهی بخشی به مردم در راستای انتخابات و پیشگیری از وقوع جرائم در سطح کلان جامعه، در راستای کاهش آمار وقوع جرم در استان بیش از پیش موثر باشند.

قائم مقام ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی سیستان و بلوچستان در پایان به تشریح وظایف معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان پرداخته و نقش این حوزه را در کاهش وقوع جرائم تبیین کرد.

انتهای پیام/75004/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول