اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران در مجلس:

اصلح باید در مسیر ولایت حرکت کند

نماینده مردم تهران در مجلس مهم‌ترین لازمه اصلح را برای انتخاب از سوی مردم حرکت در مسیر ولایت فقیه خواند.

اصلح باید در مسیر ولایت حرکت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر مهدی کوچک‌زاده در جمع اقشار مختلف مردم در سینما فرهنگیان ملایر با بیان اینکه انسان از بدو آفرینش در موقعیت‌های مختلفی قرار می‌گیرد تا بتواند از هزاران راهی که در پیش رو دارد راه درست را انتخاب کند افزود: انسان مختار آفریده شده و با عقل و درایت خود باید مسیر درست را از مسیر نادرست شناخته و در مسیری حرکت کند که وی را به مقصد نهایی و سعادت می‌رساند.

 وی با اشاره به اینکه انتخابات آینده رئیس جمهوری یکی از راه‌های انتخاب برای افراد است تا بتوانند با اختیار و شناخت درست، فرد اصلح را از بین کاندیداهای مورد نظر انتخاب کنند بیان داشت: برای انتخاب سه شرط اساسی وجود دارد که مهم‌ترین آن داشتن اطلاعات درست است.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: شرایط داشتن اطلاعات درست پایبندی به اصول دینی و اخلاقی است و در این راستا باید با این اصول حرکت کرد.

 وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر سال 88 افزود: ایشان در آن سخنرانی حجت را تمام کرده و بر مسائل اخلاقی و حسن ظن تأکید داشتند، که اول باید اخلاق خودمان را درست کنیم و فضای جامعه را فضای حسن ظن قرار دهیم چرا که اهمیت اخلاق بیشتر از عمل است.

 کوچک‌زاده با استناد به سخنان رهبری بر دوری از سوء ظن تاکید کرد و گفت: اینها شفاف‌سازی نیست که تا چیزی در مورد کسی به اثبات نرسیده ما نسبت به افراد تهمت و افترا ببندیم، تا مادامی که چیزی ثابت نشده ما حق نداریم آن را بیان و فضای جامعه و ذهن مردم را متشنج کنیم.

*با اطلاعات صحیح رأی دهیم

 وی با بیان این که اطلاعات صحیح لازمه یک تصمیم درست است تصریح کرد: اطلاعات غلط و نادرست می‌تواند تأثیرات بدی را در بین فضای جامعه ایجاد کند و امام(ره) نیز بر داشتن اطلاعات درست در موارد مختلف تأکید داشتند، در این راستا از افرادی که بدون اطلاع چیزی را بیان کرده که واقعیت نداشته و اگر هم داشته اطلاعات ناقص به مردم داده شده باعث آزردگی ایشان می‌شد.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی افراد در دوره انتخابات از نظر مردم و قانون مردود شدند گفت: در دوره گذشته اگر کسی بی‌قانونی و وطن‌فروشی کرده و مردم و کشور را با مشکلاتی مواجه ساخته به اسلام و انقلاب خیانت کرده است.

وی لازمه نجات از اطلاعات غلط را قبول نکردن و نشنیدن شنیده‌ها عنوان کرد و افزود: باید تا مادامی که چیزی ثابت نشد هرگز آن را نپذیریم.

 کوچک‌زاده دومین شرط برای انتخاب درست را داشتن میزان اندازه‌گیری برشمرد و ابراز داشت: ما در طول حیات انقلاب انواع سختی‌ها از جمله هشت سال جنگ، انواع تحریم‌ها، ترور دانشمندان هسته‌ای و... را از سوی دشمنان نظام تحمل کرده و طعم سختی‌ها را چشیده‌ایم چه لزومی دارد که ملتی که این همه سال با عزت و شرف زندگی کرده و امروز با تحریم‌های دشمن روبرو است در برابر دشمن سر خم کند و افرادی که حرف ارتباط با آمریکا را می‌زنند نباید این همه مشکلات را طی این سال‌ها از سوی دشمن فراموش کنند.

 وی افزود: اینها که می‌گویند ما می‌خواهیم صلح و صفا برقرار کنیم آیا صلح و صفایی را می‌خواهند که ملت ایران بعد از این همه خون پاک شهدا و این همه مشکلات ذلت را دوباره از سوی دشمن تحمل کند و اینها مطمئن باشند دشمن هرگز در حق ملت ایران برادری نخواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم باید با معیار درست، افرادی را انتخاب کنند که طعم فقر را چشیده و ساده‌زیستی را در مسلک و مرام خود داشته باشند.

*اصلح کسی است که ولایتمدار باشد

 وی مهم‌ترین شاخص را ولایتمداری برشمرد و گفت: ملت ایران یک شاخص دارد و آن ولایت است ملت ایران صاحب دارد و صاحب آن یک فرد فقیه است که با هوای نفس مخالف است.

کوچک‌زاده عنوان کرد: ملت باید معیار را از دست ندهد و با افتخار در مسیر فرامین ولایت حرکت کند و از نظر ملت اصلح کسی است که در مسیر ولایت حرکت کند.

وی شرط سوم را برای اصلح، نداشتن حب و بغض بعد از اعلام نتیجه برشمرد و افزود: امیال شخصی نباید بر حقیقت غلبه کند لذا حساسیت قبل از اعلام نتیجه نسبت به نتیجه انسان را گمراه می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حب و بغض شخصی را نتیجه فتنه و هوای نفس برشمرد و خاطرنشان کرد: برای انتخاب درست  باید حب و بغض‌ها را از خودمان دور کنیم و با سنجیدن همه شرایط فرد اصلح را انتخاب کنیم.

انتهای پیام/89013/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول