اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

تغییر هویت خلیج فارس جز بدنامی برای زورگویان ثمره‌ای نداشت

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: تغییر هویت خلیج فارس از سوی استکبار جهانی توطئه و ترفند شکست خورده‌ای است که هیچ ثمره‌ای جز بدنام کردن آنها ندارد.

تغییر هویت خلیج فارس جز بدنامی برای زورگویان ثمره‌ای نداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در جمع هنرمندان بسیجی اظهار داشت: خلیج فارس از اول خلیج فارس بوده و تا ابد نیز خلیج فارس می‌ماند و ماهیت و هویتش را هرگز از دست نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: منطقه خلیج فارس همواره در طول تاریخ از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و همین امر سبب شده که مورد توجه شدید محافل سیاسی، نظامی و اقتصادی جهان قرار گیرد.

دشتی خاطرنشان کرد: قدرت‌های سلطه برای رسیدن به مطامع خود و استفاده از منابع اقتصادی، تجاری، بازرگانی و موقعیت استراتژیک خلیج فارس به ترفندهای مختلف متوسل می‌شوند که یکی از این ترفندها گذاشتن نام جعلی خلیج عربی به منظور همراهی کردن کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای رسیدن به اهداف خودشان بوده است.

این مسئول با بیان اینکه هیچ شک و شبهه‌ای در خلیج فارس بودن این منطقه وجود ندارد، اضافه کرد: دنیا می‌داند که این منطقه از اول خلیج فارس بوده و تا ابد نیز خلیج فارس می‌ماند منتهی می‌خواهند با فرافکنی، ایجاد تشویش و جو گل‌آلود به مقاصد شوم خود برسند.

وی به منابع ارزشمند نفت و گاز این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: 63 درصد کل ذخایر نفتی شناخته شده جهان و نزدیک به 28 درصد ذخایر شناخته شده گاز متعلق به خلیج فارس است و این امر سبب شده تا منطقه خلیج فارس به یکی از مناطق استراتژیک جهان تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان بیان کرد: بسیاری از قدرت‌های رو به افول استکباری برای دسترسی آسان به انرژی این منطقه سعی کردند در بین کشورهای حاشیه این منطقه استراتژیک اختلاف به وجود آورند تا به مطامع خود برسند که در این بین حتی به نام واقعی این خلیج هم رحم نکردند و با نام جعلی از این منطقه یاد می‌کنند.

دشتی یادآور شد:‌ از آن جا که ابزار هنر به عنوان بهترین و رساترین بیان حقایق و واقعیت‌ها است هنرمندان متعهد با این ابزار می‌توانند، ثابت کنند که خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده و همواره نیز این نام پرگهر می‌ماند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: چند سالی است که 10 اردیبهشت به نام روز ملی خلیج فارس نامیده شده که مصادف با خروج اشغالگران پرتغالی از تنگه هرمز است که سعی می‌شود در کشور با برنامه‌های مختلف این روز گرامی داشته شود.

دشتی افزود: خلیج فارس از بین‌المللی‌ترین منابع و از کهن‌ترین اسم‌ها است، اما دشمنان این ملت همیشه سعی کردند، هویت فرهنگی و تاریخی این منطقه را نادیده گرفته و یا در آن خدشه‌ای وارد کنند.

وی تصریح کرد: ‌در قدیمی‌ترین آثار بر جای مانده کشورهای اسلامی، عربی و حتی اروپایی و در بیش از 300 کتاب سیاحان، مورخان و ادبای عربی، اروپایی کلمه خلیج فارس و یا بحر فارس مشاهده می‌شود که نشان‌دهنده مالکیت بی‌چون و چرای ایران به این منطقه است.

این مسئول به تاریخچه تلاش بی‌ثمر استکبار در تحریک کشورهای عربی برای تغییر نام خلیج فارس اشاره کرد و اظهار داشت:‌ سیاست‌مداران کهنه کار انگلیسی که از آنها به عنوان مکر روزگار یاد می‌شود در سال 1966 سعی کردند با تحریک کشورهای عربی و حس ناسیونالیستی، خلیج فارس را به نام خلیج عرب تغییر دهند که این تحرکات با برخی از بازخوردها در کشورهای عربی روبه‌رو شد.

دشتی در پایان به تقارن این روز با شروع عملیات بیت‌المقدس اشاره کرد و ادامه داد: قدرت‌های سلطه و طماع بدانند که آنهایی که حماسه آزادی خرمشهر را در عملیات بیت‌المقدس خلق کردند، نمی‌گذارند، کوچک‌ترین خللی در هویت اصلی خلیج همیشه فارس به وجود آید.

انتهای پیام/62001/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول