اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هنرمندان با سلاح نوآوری از هویت خلیج‌فارس دفاع کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان ایران زمین باید بکوشند هر سال با ارائه خلاقیت و نوآوری بیشتر با صدای فرهنگ و هنر از هویت خلیج‌فارس دفاع کنند.

هنرمندان با سلاح نوآوری از هویت خلیج‌فارس دفاع کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید محمد حسینی امروز در آیین پایانی جشنواره خلیج فارس بیان کرد: این مناسبت موجب همبستگی و همدلی بی‌نظیر همه ایرانیان نه تنها در این کشور، بلکه در سراسر جهان است و هیچ مناسبتی با شکوه تر از این موجب وفاق ملی نمی‌شود.

وی ادامه داد: این میراث ارزشمند و گرانبها سال به سال با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با شکوه بیشتری دنبال می‌شود که این امر در سومین سفر استانی دولت با تصویب موضوع ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی خلیج فارس هر سال با شکوه بیشتری دنبال شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امسال در ابتکاری قابل توجه برنامه‌های جشنواره خلیج فارس به شکل موضوعی به سراسر کشور تعمیم داده شد و مشاهده فعالیت و شاهد مشارکت چشمگیر همه هنرمندان استان‌های کشور در جشنواره‌های موضوعی با عناوین مختلف بودیم.

حسینی اظهار کرد: اگر چه دستگاه دیپلماسی کشور در جای خود اقدامات لازم را در جهت صیانت از هویت ملی ما دارد، اما هنرمندان نیز به سهم خود با ارائه آثاری ماندگار با زبان فرهنگ و هنر در صیانت از این میراث جاودانه کوشا هستند و به نوعی می‌توان گفت توجه همه دنیا به اقدامات فرهنگی هنرمندان ایران در دفاع از هویت ملی خود معطوف شده است.

وی با اشاره به نقش خلیج فارس در تحول فرهنگی و تمدنی خلیج فارس خاطر نشان کرد: اگر چه برخی شیطنت‌ها و اهداف منفعت‌طلبانه نظام سلطه موجب شده که برای مشروعیت بخشی به حضور خود با دادن آدرس غلط به دنبال تشویش اذهان عمومی و تحریف تاریخ کهن این سرزمین هستند، اما همه شواهد تاریخی اعم از کتب، نقشه ها، یافته‌های باستان شناسی نشان میدهد نام این منطقه "بحر پارسی" یا "خلیج فارس" بوده و اگر اختلافی هم هست، اختلاف بر سر خلیج پارسی یا بحر فارسی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از دوران داریوش اول وجود ناوگان منظم دریایی ایران و نام دریای پارس وجود داشته است، در حالی که سابقه برخی کشورها حتی به یکصد سال هم نمی‌رسد.

انتهای پیام/88001/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول