اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

بشر هویت تمدنی خود را به خلیج‌فارس بدهکار است

استاندار هرمزگان گفت: پاسداشت روز خلیج‌فارس نه تنها گرامیداشت خرد و اندیشه، بلکه بزرگداشت روزی است که بشر هویت تمدنی خود را به آن بدهکار است.

بشر هویت تمدنی خود را به خلیج‌فارس بدهکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی صبح امروز در آیین پایانی سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج‌فارس، با بیان اینکه تاریخ پر افتخار ایران اسلامی در تقویم خود حماسه‌های فراوانی دارد، اظهار داشت: در این میان روزهای باشکوهی همچون روز ملی خلیج‌فارس روزی آشنا در میان حافظه جمعی تمامی کسانی است که به فرهنگ و تمدن توجهی ویژه دارند.

وی ادامه داد: خلیج فارس یک تنه عنوان پایتخت انرژی جهان را به دوش می‌کشد و هیچ کسی نمی‌تواند جهان را حتی یک لحظه بدون خلیج‌فارس تصور کند.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود خلیج فارس را همچون گوهری روشنایی بخش برای تاریخ ملل دانست و افزود: مکتب خلیج فارس مکتبی است که در طول سالیان بسیار نماد صلح و عدالت آرامش و از خودگذشتگی و آزادی‌خواهی برای همه مردم جهان بوده و پاسداشت روز خلیج‌فارس که نماد دانایی و تولید است نه تنها گرامیداشت خرد و اندیشه، بلکه بزرگداشت روزی است که بشر تمامی هویت تمدنی خود را به ان بدهکار است.

وی اضافه کرد: خلیج‌فارس امروز زنجیره اتصال تمامی کسانی است که به تکامل انسانی در سایه برابری و برادری دل سپرده‌اند و ایرانیان نیز در طول تاریخ به عنوان پاسداران اصلی این نقطه مهم برای جهانیان، همواره الگوی صلح طلبی و عدالت‌خواهی بوده‌اند.

استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: خلیج‌فارس نماد مبارزه با استعمار و زیاده‌خواهی است و این صفت به جهت حماسه‌ای بزرگ و شگرف برای تاریخ ماست که در طی سالیان طولانی مردمان این سرزمین به عنوان پاسداران و حافظانم خلیج فارس در مقابل هوس نامشروع منفعت طلبان مستکبران مختلف ایستادگی کرده و پرچم یکتاپرستی خود را برافراشته نگه داشته‌اند.

انتهای پیام/88001/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول