اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

اختلاف میان مسلمانان، هدف استکبار از تعرض به نام خلیج فارس

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: خلیج فارس از گذشته تاکنون به همین نام بوده و به همین اسم باقی می‌ماند، اما هدف استکبار از تعرض به نام خلیج فارس اختلاف‌اندازی میان مسلمانان است.

اختلاف میان مسلمانان، هدف استکبار از تعرض به نام خلیج فارس

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از زمانی که رومی‌ها نقشه‌ جهان را ترسیم کردند و پیش از آن همواره نام فارس بر تارک خلیج جنوبی ایران می‌درخشیده است.

وی با بیان اینکه در تمام نقش‌های جهانی از گذشته تا به حال خلیج فارس به همین نام خوانده شده است، افزود: مدت زمانی کوتاهی است که برخی دشمنان تلاش می‌کنند مدعیانی برای یکی از امن‌ترین مناطق استراتژیک جهان پیدا کنند که آن را می‌توان تنها بهانه‌ای برای اهداف پلید آنها دانست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این موضوع همواره از جمله برنامه‌های استکبار بوده است که میان طائفه‌های مختلف یک کشور اختلاف ایجاد کند و این همان کاری است که اکنون در لبنان و پاکستان شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر ایجاد تفرقه میان قوم‌ها طائفه‌های مختلف یک کشور، اختلاف‌اندازی در میان کشورهای اسلامی از دیگر اهداف میان‌مدت و بلندمدت مستکبران در طول تاریخ بوده است.

ابوترابی با اشاره به تلاش غربی‌ها برای به راه انداختن مبحث خلیج عربی تصریح کرد: استکبار جهانی مانند آمریکا، اسرائیل و انگلستان می‌کوشند و با حمایت از کشورهای عربی در همین راستا در حال تلاشند.

وی اضافه کرد: از سویی آنها با این بهانه پوچ می‌کوشند که زمینه فروش نظامی تسلیحات نظامی را برای کشورهای دیگر فراهم کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خلیج فارس همیشه فارس می‌ماند و غیرت مردم ایران هرگز اجازه نمی‌دهد که بر ساحت نام این خلیج خدشه‌ای وارد شود.

انتهای پیام/63008/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول