اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد

برگزاری همایش «خلیج فارس پیام‌دار صلح و دوستی» در اهواز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از برگزاری همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس با شعار «خلیج فارس پیام‌دار صلح و دوستی» در اهواز خبر داد.

برگزاری همایش «خلیج فارس پیام‌دار صلح و دوستی» در اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی، اجتماعی اداره میراث فرهنگی خوزستان، پرویز پورفرخی اظهار کرد: در راستای وظیفه فرهنگی و میراث‌داری خود و با هدف آشنایی مردم به اهمیت موضوعی جایگاه خلیج فارس و آشنا کردن نسل جوان انقلاب با رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که حافظان کیان ملی و دینی ایران اسلامی بوده‌اند، همایش بزرگداشت خلیج فارس را با شعار «خلیج فارس پیام‌دار صلح و دوستی» در استان خوزستان برگزار می‌کنیم.

وی افزود: این همایش با محوریت توجه به اهمیت راهبردی بین‌المللی و منطقه‌ای خلیج همیشه فارس در ابعاد تاریخی و طبیعی و بزرگداشت یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در دفاع از این خطه از سرزمینمان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: همایش مذکور، سه شنبه 10 اردیبهشت ماه سال‌جاری در شهر اهواز و گل‌ریزان سواحل خلیج فارس به صورت همزمان در استان خوزستان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تصریح کرد: در این همایش با دعوت از خانواده شهدا و ایثارگران، همچنین پژوهشگران، فرهیختگان،  کارشناسان، صنعتگران، هنرمندان و اصحاب رسانه استان خوزستان که در خصوص خلیج فارس آثار ارزشمندی داشته‌اند روز ملی خلیج فارس را گرامی داشتیم.

وی تصریح کرد: اجرای موسیقی‌های حماسی با موضوع خلیج همیشه فارس، شعر خوانی، نمایش اتحاد اقوام و عشایر خوزستان و نمای اسناد تاریخی خلیج فارس در این همایش ارائه خواهد شد.

پورفرخی خاطرنشان کرد: گل‌ریزان سواحل خلیج فارس به صورت همزمان در سواحل شهرستان‌های استان خوزستان، تجلیل از خانواده شهدا، برپایی مسابقه نقاشی  ویژه خردسالان با موضوع خلیج فارس، برپایی شب شعر، نشست با اصحاب رسانه، تجلیل از فرهیختگان، هنرمندان مرتبط با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه‌های جانبی این همایش است که در روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت اجرایی می‌شوند.

انتهای پیام/72001/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول