اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 14 اردیبهشت در اردبیل آغاز می‌شود

اجرای طرح پایش سلامت افراد بالای 30 سال

استاندار اردبیل از آغاز غربالگری فشارخون از 14 اردیبهشت در سطح استان خبر داد.

اجرای طرح پایش سلامت افراد بالای 30 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در جلسه ستاد استانی طرح بسیج ملی ارتقای سلامت اظهار داشت: طرح بزرگ غربالگری فشار خون و تعیین تناسب بدنی افراد بالای 30 سال همزمان با سراسر کشور در اردبیل نیز به مدت پنج روز اجرا می‌شود.

نیکزاد افزود: طرح غربالگری فشار خون به عنوان یک طرح ملی با محوریت و همکاری 100 هزار پرستار به صورت افتخاری و داوطلبانه به سنجش فشارخون و تناسب اندام افراد جامعه خواهند پرداخت.

وی با بیان این که فشار خون یکی از بیماری‌های کشنده محسوب می‌شود و سازمان بهداشت جهانی نیز شعار امسال خود را بر همین محور قرار داده است، خاطرنشان کرد: باید در این خصوص، فرهنگ برخورد با این بیماری از سوی دست‌اندرکاران امر در بین مردم نهادینه شود.

استاندار اردبیل از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیمای مرکز اردبیل خواست تا مردم را نسبت به اهمیت کنترل فشار خون آگاه و حساس کنند تا با مشارکت جدی مردم در این طرح  که به صورت رایگان انجام می‌شود افرادی که در معرض خطرات مرگ‌بار ناشی از فشار خون بالا هستند نسبت به آن آگاه شوند.

رییس شورای سلامت استان با اشاره به اینکه با تغییرات ساده در سبک زندگی می‌توان از افزایش فشار خون پیشگیری کرد، افزود: اقدامات درمانی پرهزینه و کم‌بازده بوده و در مقابل طرح‌های بهداشتی مانند سنجش فشارخون، کم‌هزینه و پربازده است.

نیکزاد خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح سنجش فشارخون و تناسب بدنی افراد بالای 30 سال علاوه بر همکاری دستگاه‌های مرتبط همراهی عمومی و مشارکت خود مردم در مراحل اجرا ضروری است.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به اهمیت این طرح که با سلامت آحاد جامعه سر و کار دارد، تمامی مسئولان استانی و شهرستانی با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح در هر چه بهتر اجرا شدن این طرح ارزشمند مشارکت و همکاری مطلوبی با عوامل اصلی اجرایی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان نیز ضرورت غربالگری فشارخون در استان را یادآور شد و اظهار داشت: فشارخون می‌تواند منشا بروز بسیاری از بیماری‌ها باشد و برای پیشگیری از آن مردم باید از این فرصت استثنایی برای ارتقای سطح سلامت خود استفاده کنند.

فرهاد پورفرضی هدف از اجرای طرح را شناسایی افراد مشکوک به فشار خون بالا و اضافه وزن عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح میزان امید به زندگی و شادابی و نشاط افراد جامعه را افزایش می‌دهد و هزینه‌های گزافی که برای درمان بیماری‌های غیرواگیر صرف می‌شود را کم می‌کند.

انتهای پیام/62003/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول