اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگی قضایی زندان‌های قزوین:

برنامه‌های فرهنگی سلامت اجتماعی زندانیان را به همراه دارد

رئیس اداره فرهنگی قضایی زندان‌های قزوین گفت: برنامه‌های فرهنگی که در زندان برگزار می‌شود، سلامت اجتماعی زندانیان را به همراه دارد.

برنامه‌های فرهنگی سلامت اجتماعی زندانیان را به همراه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، محمود ترابی پیرامون برنامه‌ریزی‌های انجام شده سال 92 در حوزه فرهنگی برای مددجویان اظهار داشت: رویکرد اصلی در سطح زندان‌ها فعالیت‌های مفید، مؤثر و ارشادی نسبت به هدایت و بازسازی شخصیت آنان است و اجرای برنامه‌های فرهنگی در طول سال برای محبوسان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به گسترش، اهمیت و تأثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی سازمان زندان‌ها، علاوه بر مددجویان، کارکنان و سربازان وظیفه نیز مطابق با دستورالعمل ارسالی موظف به اجرایی کردن آن در حوزه‌های مختلف هستند.

رئیس اداره فرهنگی قضایی زندان‌های قزوین ادامه داد: تقویت روحیه و سلامت روح و جسم منحصر به مددجویان نبوده و کارکنان و سربازان نیز از این مزیت به لحاظ افزایش بهره‌وری و بازدهی برخوردار شده‌اند.

ترابی تصریح کرد: در واقع نخستین گام اصلاح و تربیت زندانیان برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی، اعتقادی، مهارت‌های زندگی، هنری و ورزشی است.

وی اضافه کرد: بر همین اصل تلاش شده تا به منظور اجرای بهینه سیاست‌های سازمانی و طرح پیشگیری و کاهش آسیب رفتارهای پر خطر، با استفاده از امکانات موجود در راستای تغییر و بازسازی شخصیت مددجویان گام برداریم.

این مسئول با بیان اینکه تأثیر برنامه‌های فرهنگی و به بیانی دیگر بهداشت روان و اصلاح رفتار زندانیان می‌تواند رفتار زندانیان را کنترل و ظرفیت اصلاح و تربیت را در آنان ارتقا بخشد، افزود: انجام برنامه‌های منسجم فرهنگی در زندان‌ها شامل مجموعه‌ای از اقدامات آموزشی، عقیدتی، فرهنگی، هنری و فنی و مهارتی با رویکرد اصلاح و تربیت، تأثیر فراوانی در به هنجار کردن رفتار زندانیان داشته است.

ترابی عنوان کرد: در حال حاضر با برنامه‌های هدفمند ستاد کاهش آسیب، امنیت زندان‌ها ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم کمبودها توانسته‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های موجود و نیروهای مجرب، زندان‌ها را به محیط اصلاح و تربیت و کاهش آسیب‌های ناشی از حبس سوق دهیم.

رئیس اداره فرهنگی قضایی زندان‌های قزوین متذکر شد: کارشناسان فرهنگی در قالب کار گروه‌های مختلف با تبادل نظر و هم‌فکری نسبت به رفع موانع و توسعه فعالیت‌های مربوطه اتخاذ تصمیم می‌کنند.

انتهای پیام/77002/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول