اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی:

بدنه وزارتخانه‌ها حاضر نیستند اختیارات خود را به شوراها واگذار کنند

رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بدنه وزارتخانه‌ها حاضر نیستند اختیارات خود را به شوراها واگذار کنند.

بدنه وزارتخانه‌ها حاضر نیستند اختیارات خود را به شوراها واگذار کنند

محمدحسین منافی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی و شوراها ارکان اصلی تصمیم‌گیری در کشور هستند، اظهار کرد: در صورتی که اختیارات قانونی شوراها به آنها منتقل شود، تأثیرات مثبت فعالیت شوراها به روشنی در سطح کشور برای همگان قابل درک است.

وی با تاکید بر اینکه بدنه وزارتخانه‌ها حاضر نیستند اختیارات خود را به شوراها واگذار کنند، افزود: اگر 23 وظیفه شوراها که در قانون به آن پرداخته شده به شوراها بازگردانده شود، پیش‌برد سریع مباحث اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی را در اقصی نقاط کشور روی می‌دهد.

منافی بر تکاپو و تلاش مجموعه شوراهای اسلامی شهر و روستا و نقش آفرینی بیشتر تأکید کرد.

وی با اشاره به لزوم همراه کردن اعضای شورای اسلامی در تصمیمات و حرکت‌های بزرگ یادآور شد: مردم به شوراها اعتماد دارند و با توجه به حضور 6 هزار و 358 نفر با تنوع ترکیبی مختلف در شوراهای اسلامی شهر و روستای آذربایجان شرقی می‌توان از این موضوع به عنوان یک ظرفیت مهم در تصمیمات بزرگ استفاده کرد.

منافی با اشاره به جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا ادامه داد: همانگونه که دولت با ارائه لایحه و مجلس در قالب طرح، قدرت تصمیم گیری و قانون‌گذاری را داراست، شورای عالی استان‌ها که عصاره شوراهای اسلامی شهر و روستا‌ست نیز می‌تواند پیشنهاد قانونگذاری را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

وی گفت: با این همه، خود ما از فعالیت شوراها رضایت کامل نداریم و افق فکری و خواستمان بسیار فراتر از شرایط کنونی است و باید هم همین طور باشد که افق‌های بلندپروازانه‌تر از این را ببینیم.

منافی فعالیت شوراها را اتفاق مبارکی دانست و گفت: این اتفاق بیشتر از همه به نفع دولت‌هاست که باری از روی دوش آنها برداشته شده و خود مردم عهده‌دار امور خود شده‌اند، البته امور شوراها حتما باید با همکاری دولت پیش برود و امیدواریم این بینش در دولت و مسئولان بالاتر ایجاد شود که با مشارکت شوراها امور را اداره کنند.

انتهای پیام/60002/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول