اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری:

آثار شهید مطهری مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: آثار شهید مطهری مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی است.

آثار شهید مطهری مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‎الاسلام کریم سرافراز صبح امروز در جمع کارکنان سپاه این استان اظهار کرد: تاریخ درخشان و پرافتخار حوزه‌های علمیه شیعه همواره شاهد ظهور و بروز عالمان بزرگ و دانشمندان تلاشگری بوده که با همتی بلند و عزمی راسخ، مراتب علم و تقوی و معنویت را یکی پس از دیگری طی و به چراغ فروزانی تبدیل شده‌اند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید مطهری و تقارن هفته عقیدتی سیاسی در سپاه با سالروز شهادت آن عالم بزرگ، گفت: نوری که در مکتب امام صادق(ع) روشن شود، و کوشش انسانی که در پاسداری از قرآن، سلاح علم و ایمان را در دست و ردای شهادت را بر تن داشته باشد، شاگردان و دلباختگان آن همه فضیلت، پاسداران انقلاب اسلامی و رهروان راه آن مکتب متعالی در سپاه خواهند بود.

سرافراز با بیان اینکه آثار شهید مطهرى(ره) پشتوانه‌اى عظیم و ثمربخش براى اساتید عقیدتی و سیاسی در سپاه است، افزود: آثار شهید مطهری مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری تحلیل و بررسی شناخت مکاتب الحادی و مکاتب فلسفی را از دیگر ویژگی‌های استاد مطهری دانست و گفت: این شهید بزرگوار حرکت اندیشه‌ای و خردورزی خود را در راستای زیرساخت‌های مبانی اسلامی با رامش و انفعال و استیصال انجام نداد؛ بلکه حماسه سازی در نظریه پردازی انجام داده بود.

وی افزود: شهید مطهری اختیاری مسلک نبود و صرفا هم اهل فلسفه صفر و علوم عقلیه هم نبود بلکه تلفیقی از عقل و نقل ایجاد کرد.

سرافراز با اشاره به اینکه وظیفه مربیان عقیدتی سیاسی وظیفه معلمی است، ادامه داد: اگر کسی در نتیجه تعلیم ما مسیر حقیقت را یافت آنگاه می‌توانیم خود را در زمره معلمان و مربیان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اگر یک معلم در طول عمرش یک نفر را در مسیر دین قرار دهد برای او کافی است، اضافه کرد: معلم در قرآن و روایات یعنی کسی که انسان تربیت می‌کند و آن هم تربیت دینی؛ و صرف علم آموزی نیست.

انتهای پیام/68001/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول