اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار گیلان عنوان کرد

آبرسانی سالانه به 81 روستای گیلان در دولت‌ احمدی‌نژاد

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: پس از فعالیت دولت احمدی‌نژاد سالانه به 81 روستای گیلان آبرسانی شد.

آبرسانی سالانه به 81 روستای گیلان در دولت‌ احمدی‌نژاد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی صبح امروز در نشست آبفار استان رشد روند آبرسانی به روستاهای گیلان در دولت‌های نهم و دهم را دارای شتاب چشمگیر خواند.

وی اظهار کرد: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در دولت‌های نهم و دهم شاهد شتاب بیشتری در روند آبرسانی به روستاییان این استان بوده‌ایم.

این مسئول با اشاره به اینکه تا قبل از سال 84 به طور متوسط سالانه 24 روستای گیلان از نعمت آب شرب مناسب و سالم برخوردار می‌شدند، ادامه داد: این عدد پس از فعالیت دولت احمدی‌نژاد به بیش از 81 روستا در هر سال افزایش یافت.

وی تصریح کرد: در این مدت هشت سال با عنایت ویژه دولت نهم و دهم به نقاط محروم و کمتر توسعه یافته، تحول بزرگی در بخش آبرسانی در روستاهای گیلان ایجاد شد.

فرامینی اذعان کرد: در مدت مذکور به حدود 650 روستای استان آبرسانی شد که برای تحقق این اتفاق مهم، دو هزار و 85 کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال و پنج هزار و 412 کیلومتر لوله‌گذاری شبکه توزیع اجرا شد.

وی با بیان اینکه تا قبل از سال 84 تعداد چاه‌های عمیق و نیمه عمیق در سطح روستاهای گیلان 95 حلقه بود، خاطرنشان کرد: پس از سال 84 و تا پایان فروردین ماه امسال تعداد 160 حلقه چاه دیگر به منظور تامین و ذخیره آب در مجتمع‌های آبرسانی روستایی حفر شد.

مدیرعامل آبفار گیلان با اشاره به بهسازی و توسعه 144 حلقه چاه آب شرب و 498 دهنه چشمه، احداث 58 هزار و 760 مترمکعب مخزن زمینی و هوایی را از جمله این اقدام‌ها برشمرد.

وی احداث، تجهیز و راه‌اندازی 349 باب ایستگاه پمپاژ، نصب و راه‌اندازی 235 دستگاه کلرزن گازی و تجهیز و راه‌اندازی 11 واحد آزمایشگاه میکروبی و شیمیایی و دو واحد آزمایشگاه سیار در بخش تامین و تقویت آب شرب روستایی گیلان را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد.

فرامینی، اظهار کرد: تا قبل از سال 84 ظرفیت آب تأمین شده در گیلان 700 لیتر بر ثانیه بود که این رقم پس از سال 84 و تا پایان فروردین ماه امسال به یک‌هزار و 547 لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.

وی، میزان اعتبار تخصیصی برای اجرای پروژه‌های آبرسانی روستایی در گیلان تا قبل از دولت‌های نهم و دهم را 390 میلیارد ریال اعلام کرد.

این مسئول افزود: پس از روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد و تا پایان سال قبل، بیش از یک‌هزار و 57 میلیارد ریال اعتبار در زمینه تامین آب آشامیدنی روستاییان گیلانی اختصاص یافت که از رشد مناسب و بی‌سابقه‌ای برخوردار بوده است.

به گفته وی، اکنون یک‌هزار و 658 روستای گیلان با بیش از 890 هزار و 478 نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند.

فرامینی، میزان بهره‌مندی روستاییان گیلانی از آب آشامیدنی را حدود 70 درصد عنوان کرد. 

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول