اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

آبرسانی به 193 روستای کهگیلویه تسریع شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 193 روستای این استان هنوز آب ندارند باید فکری به حال آن کرد و لازم است به آن روستاهایی آبرسانی کنیم.

آبرسانی به 193 روستای کهگیلویه تسریع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید شرف‌الدین ملک‌حسینی ظهر امروز در دیدار با کارکنان آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آب منشأ حیات بوده و هر موجود زنده‌ای به واسطه آب زنده است و اینکه آب را تنها برای زنده بودن انسان بدانیم اشتباه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در قرآن کریم به صورت صریح در زمینه آب و چگونگی مصرف آن سخن به میان آمده که این وظیفه ما را سنگین‌تر خواهد کرد.

ملک‌حسینی تصریح کرد: شهر و روستا و کشور و جهان همه با آب زنده‌اند که باید قدر آن را دانست و بدانیم که هرگونه هدرروی و بد مصرفی و اسراف در این زمینه مایه ناخشنودی پروردگار است.

وی به آمار ارائه شده توسط مدیر آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه هدرروی 50 درصدی آب در این استان اشاره کرد و گفت: اگر چنین آماری درست باشد باید قدری تأمل کرد و تدبیری برای این گونه مصرف بد اندیشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به آماری دیگر در زمینه آبرسانی به روستاها پرداخت و گفت: اینکه 193 روستای این استان هنوز آب ندارند باید فکری به حال آن کرد لازم است به آن روستاهایی آبرسانی کنیم که در حال کوچ نباشند و از این بابت به بیت‌المال آسیبی وارد نشود.

ملک‌حسینی بیان کرد: با حفظ شرایط بر مسئولان لازم است که به آبرسانی این روستاها فکر کنند تا در استمرار خدمت خللی ایجاد نشود.

وی آب را مایه تطهیر و رشد و طراوت دانست و افزود: امتداد ناسپاسی‌ها به معنای امتداد محرومیت‌هاست و تا هنگامی که ما ناسپاسی داشته باشیم نباید انتظار برطرف کردن کامل محرومیت‌ها را داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش برای فرهنگ‌سازی در هر زمینه‌ای را به معنای سپاسگذاری دانست و افزود: اگر ما انسان‌ها از این نعمات و به خصوص موهبت آب به درستی استفاده کنیم همه باب‌های آسمان باز خواهد شد.

ملک‌حسینی ناسپاسی را مقدمه ذلت و بدبختی و بیچارگی دانست و افزود: چرا باید در استانی که 10 درصد آب کشور متعلق به آن است با مشکل کمبود روبه‌رو باشیم.

انتهای پیام/2571/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول